София с първи туристически бранд

02.10.2013 15:15 | Видян 1738 пъти

София с първи туристически бранд

Дюселдорф е световноизвестен със своята „шопинг миля”, Ню Йорк – с „музейна миля”, а след броени дни София ще лансира своята Историческа миля. Това ще бъде първият туристически бранд на милионния град. Проектът на Екопрограма беше отличен като най-добър от тазгодишнините в рамките на програма Европа на Столичната община. Брандът е част от борбата на София и Югозападния район за Европейска столица на културата 2019.

Всъщност, София отдавна е културна столица на Европа. Доказателството е нейната история. По гениално стечение на обстоятелствата тя може да се види в рамките на разстояние около 2 километра по права линия в самия център на милионния град – и понежестените му са римски, авторите на проекта решават да му дадат името Историческа миля.
Проектът е мултимедиен. Наред с географска карта с обектите, той поднася информацията и на сайт, а GPS може да води гостите от един исторически паметник до друг с навигация като смартфоните ще изписват и ще изговарят на български и на английски език кратка информация за конкретните обекти.  

София ще може да покаже своето развитие през хилядолетията в рамките на една миля – от античната древност с музеите на открито – Западната стена, построена от императорите Марк Аврелий и Комод (нашумели и с филма Гладиатор) и археологията на открито при ЦУМ, през храмовете на различните религии – един нов Йерусалим, през всички галерии и монументи по пътя до завършващия уникален исторически музей на открито – алеите на великите личности на България в Борисовата градина.

Единици са и градовете на Стария континент, които могат да се похвалят с подобен потенциал. В Историческата миля са побрани най-старата действаща черква в Европа – ротондата Свети Георги, третата най-голяма синагога, една от най-богатите колекции на Тракийско злато в Археологическия музей, феноменалните крипти на Св. София и храм-паметника Александър Невски и още много забележителности. Те още веднъж подчертават богатството на града – третата най-стара европейска столица след Атина и Рим. София обаче е  най-малко познатата столица на ЕС. Историческата миля е шанс и за възраждане на интереса на българите не само от милионния град, но и от цялата страна към тяхната обща културна идентичност. Това е още една от целите на културните столици. Да привличат не само „чуждите” да ни опознават, но и да откриваме и да преоткриваме самите себе си. Особено в момента това послание изглежда изключително важно и навременно, предвид тоталната криза с нейните тежки духовни измерения.

От трета страна , проектът Историческа миля е нещо, което може да служи като магнит за една трета междинна група между таргетите „чужди” и „Свои”. Става въпрос за около два милиона българи, които живеят в други държави и рядко идват у нас. Вероятно те биха били най-привлечени от един подобен бранд и от една такава реализация, съчетаваща модерния западен поглед и новите технологии с родната традиция.

Сред целевите групи във възрастово отношение изключително значение за проекта Историческа миля имат децата и младите хора. Именно тяхното възпитаване в уважение и ценене на изкуството и културата е най-трудна мисия на идеята за културна столица на Европа. Такъв проект, разтворен в контекста на живия град, включително и под открито небе, и представен в това число дигитално и мултимедийно , позволява едно безпрепятствено, а не насилствено достигане на посланията до този сложен за „вербуване”.

автор: СЛАВА

Етикети: , , ,
Добави в: Svejo.net svejo.net Facebook facebook.com

Българин разби световния рекорд в...

Емил Кръстев постигна изключителен успех на престижния...

Целият US тим по фигурно пързаляне на...

Катастрофата на полет 5342 над летище „Роналд Рейгън“...

Няма коментари към тази новина !