България е атрактивна туристическа дестинация, липсва ни реклама

06.06.2013 15:00 | Видян 2113 пъти

България е атрактивна туристическа дестинация, липсва ни реклама

Проблемите в туризма, обсъдиха представители на бранша на организираната кръгла маса Chivas 12 Стола. Според тях  туризмът е сред топ 10 дейности, които осигуряват трудова заетост в България, но липсата на единна рекламна стратегия и ясен план за развитие, пречат за разгръщането на пълния й потенциал.

Според председателя на българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация Благой Рагин съседните държави, които са пряк конкурент на българския туризъм, заделят много повече средства за представянето си като дестинация. Така например  годишният бюджет за реклама на Хърватия е около 100 млн. евро, на Гърция - около 160 млн. евро, а на Турция - около 180 млн. евро. В България  сумата е  20 млн. лева. "Едно евро, дадено за реклама, донася двеста" , допълни той и поясни, че това е причината у нас приходите от туризъм да са в пъти по-малки от тези на сходни дестинации. Георги Пампоров от Асоциацията за алтернативен туризъм допълни, че въпросът дори не е толкова в количеството пари за реклама, колкото в правилното им разпределяне. За целта браншът ще предложи на новото правителство към Агенцията  по туризъм да бъде създаден Консултативен съвет, който да изработи 4-годишна програма, с ясни цели, срокове и отговорници, да приложи на практика стратегията за промотиране на България като 4-сезонна дестинация и да следи за ефективното разходване на средствата за сектора.

Авторският проект Chivas 12 стола е серия от дискусии между утвърдени професионалисти от различни сфери и млади таланти. В рамките на 12 теми, засягащи области, които се нуждаят от решителна промяна, проблемите се назовават с истинските им имена и се търсят техните решения. Опитът вече срещна амбицията в сферите архитектура, технологии, реклама, икономика, журналистика, изкуство, право, строителство и туризъм.

Chivas 12 стола не само извежда бизнеса и опита като коректив на държавната политика и законодателните инициативи, но и създава ефективни платформи за действия и добри практики в различни важни сектори. Проектът поставя в центъра значението на думата „достойнство” и да намери тя подходящото си място в съвременния ни живот – професионален, обществен, личен.

автор: СЛАВА

Етикети: , ,
Добави в: Svejo.net svejo.net Facebook facebook.com

Тройна цена на поръчка пускат...

Вижте какви ги вършат заместниците на Благомир Коцев,...

Мария се омъжи за новия си любим...

Попфолк дивата Мария отново облече булчинска рокля –...

Няма коментари към тази новина !