През зимната ваканция, когато децата ще имат повече време за игри, както навън, така и в Интернет, най-големия детския портал Az-deteto.bg и Фондация БГ Сайт стартират мащабна кампания за безопасност в Интернет.
Кампанията “Сърфирам безопасно” стартира именно сега, защото организаторите искат да напомнят на всички родители да контролират децата си, колко време прекарват в Мрежата и какви сайтове посещават.
„Сърфирам безопасно“ е информационна кампания, насочена към децата между 6 и 12 г., техните родители и учители.
В нея продължава работата по образоване и превенция на децата от най-ранна детска възраст, техните родители и учители, за да използват ефективно и полезно Интернет и да не се достига до рисковете и опаснoстите, които крие Глобалната мрежа.
Позитивна, образователна кампания, в която без да се набляга на самите опасности се работи за повишаване на Интернет културата.
“През декември посетихме столично училище и над 100 деца от 1 до 7 клас гледаха филма “Сърфирм безопасно” и се запознаха с осемте златни правила за безопасност в Интернет. През цялата година докато тече кампанията сме си поставили за цел да работим пряко с децата , техните родители и учители. Можете да ни поканите във вашето училище на адрес: www.az-deteto.com/safe. “ сподели Жюстин Томс, главен инициатор на “Сърфирам безопасно” 2010-2011 г.
Лица на кампанията през тази година ще бъдат водещите от телевизия The Voice – Диди и Играта. Те са познати на децата от любимата им музикална телевизия и като млади хора ползващи активно Интернет с готовност приеха идеята да работят за предпазване на децата от опасностите в Мрежата.
Целта на организаторите е темата за безопасността на децата в Интернет да няма кампаниен характер, а постоянно да се говори и работи по темата, като самата кампания поставя акцентите и дава публичност за постигнатите резултати.