Чия вина е нощното хранене и лошия сън: Какво да правим с времето в карантина

16.04.2021 09:55 | Видян 354 пъти

спуснати дебели завеси. Романтиката със събуждане от слънчевите може да е добра за ден - два по време на сватбено пътешествие - нещо, което ни избяга с карантината на света, ала при превръщане в традиция ни прави невротици.
Ето и няколко лайфхака кое още пречи на добрия сън и специално на заспиването:
люта и тлъста храна
твърде солено и твърде сладко
алкохол - позволени са до 250 мл вино - да кажем 2 чаши, но под половин бутилка, както и до 1 голямо, ако е концентрат
Защо пиенето, което често усещаме, че ни приспива, всъщност пречи на добрия, на качествения сън?
Причината е витамин В и триптофан, който директно влияе на мелатонина - хормона на съня с възбудителното си действие, обяснява австралийският доцент Саман Халеси. И веднага дава добри примери какво да ядем и да пием преди сън, за да спим качествено и добре и да не развиваме синдром на нощното хранене:
салата и особено снежанка
мляко и млечни продукти - ето защо французите ядат сирена за десерт на вечеря
месо
яйца
паста
ядки - от тях до 7 броя, което е горе-долу като другата и вече описана от нас мярка за тях - една шепа
Нека да кажем и кои са най-изложените на проблеми със съня и на синдром на нощното хранене:
Това са хората с обърнат режим - постоянно работещите нощем - нещо, което в голяма степен поспести карантината със затворени от половин година барове и дискотеки.
Освен да спят винаги в силно затъмнени помещения, те трябва да пият повече вода.
И да си знаят: изложени сте на хронично безсъние, а оттам - язви, гастрити, депресии, проблеми с щитовидната жлеза.

<< назад

автор: СЛАВА

Етикети: , , ,
Добави в: Svejo.net svejo.net Facebook facebook.com

Раздват деветите годишни хип хоп...

Деветите годишни хип хоп награди ще се състоят 22 юни...

60 години Детски хор на БНР

Един вечно млад състав стана на 60 години! В първия...

Няма коментари към тази новина !

*}