На финала на 2020 г. можем да кажем, че тя ни подложи на множество изпитания. Няколко поколения се сблъскаха за първи път с глобална пандемия, която радикално промени начина ни на живот. Това естествено се отрази и на търсенията на информация в от България в глобалната търсачка на Google. Терминът на годината определено е „коронавирус“, следван от всичко, което той носи със себе си като: „ковид симптоми“, „мерки Covid-19“, “декларации МВР“, „извънредно положение“, „дезинфектант“, „маски за лице“ и „зелен коридор“. От търсачката разбираме, че тази година българите се вълнуват повече от глобалните събития отколкото от местните. Изборите за президент в САЩ са втората по значимост тема в търсенето на информация. В топ 100 на търсенията повече от 15% са свързани с изборите отвъд Океана. Кой е Джо Байдън и какъв е Доналд Тръмп? Кога са изборите в САЩ и актуални резултати? Търсените термини във връзка с изборит в Америка са повече дори от спортните събития, местните клюки и сериали. Третата най-значима тема за българите през 2020 традиционно е образованието. Българите са търсили вход към различни системи за обучение, сред които „Google classroom” и „teams“, както и различни онлайн образователни ресурси като „shkolo“. Интересът към образованието надхвърля значимо всички сериали, поп и фолк изпълнители и дори спортисти и спортни събития. Сред най-търсените личности в Google се нареждат Васил Божков, Джо Байдън, Доналд Тръмп, Борис Джонсън и Ким Чен Ун. Друга българска изява отбелязват Жени Калканджиева, Николаос Цитиридис, Цвети Пиронкова, Ген. Мутафчийски и Александра Кръстева оформят водещата десетка.