Митко Щерев: Лили, плати ми разноските по делото, което загуби!

10.11.2011 17:00 | Видян 3018 пъти

Митко Щерев: Лили, плати ми разноските по делото, което загуби!

Митко Щерев е сред най-известните български композитори. През 1974 г. създава групата „Диана Експрес", а през последните години води епични битки в съда за името й, което един от китаристите на групата се опита безуспешно да му вземе. Жестоки неприятности в съда му донесе и примата на българската естрада Лили Иванова, за която е написал десетки хитове.

- Г-н Щерев, чухме че сте излезли в пенсия?

- Да, пенсионирах се преди три месеца.

- Вярно ли е, че сте се шегували с приятелите си, че вашата пенсия е два пъти по-голяма от тази на Лили Иванова?

- Вярно е. Наистина е два пъти по-голяма от нейната. Аз вземам 326 лева, а тя-160. И какво от това? Все пак тя е примата, а не аз.

- Смятате ли, че и двамата заслужавате повече?

- Не ми харесват оплакванията на мои колеги от поп музиката, че пенсиите им били обидно малки. Доста от тях имаха възможност да се осигуряват през последните 10 години за по-големи, но не го направиха. После изкараха виновни държавните чиновници. Да не говорим за онази кампания преди време, в която известни хора от нашата гилдия се опитаха да внушат на министъра на културата и на българското общество, че трябва да има специални пенсии за хора от изкуството. Това е, меко казано, неморално. Аз не виждам с какво работата на един поп певец е по-важна от работата на един хирург например и защо първият трябва има претенции за по-специална пенсия?

- Докога ще продължи войната Лили-Митко?

- От година и половина вече няма такава. Просто всеки върви по своя път. Тя продължава да пее, а аз, освен че представям музиката си, написана за „Диана Експрес" с Илия Ангелов, продължавам да композирам. В момента ми предстои запис на музиката ми за игралния филм „Пъзел" на режисьора Иво Стайков. Използвам случая обаче да призова г-жа Иванова и адвокатите й да спазват законите на България и да ми платят разноските по делото, което загубиха. Ще й припомня, че само на първото дело стоях прав като обвиняем шест часа и това е достатъчно тя да си плати. В противен случай ще бъда принуден да потърся правата си чрез съдия-изпълнител.

- Лили кара „Мерцедес", а вие каква кола имате?

- Като си тръгнем от този свят, всеки си отива така, както е дошъл - без нищо. След години материалните неща нямат почти никакво значение
поне за мен. Все пак ще отговоря на въпроса. Карам "Тойота Версо".

- Какво ще кажете за музикалното шоу „X фактор"?

- В „X фактор" не направиха изключение през цялото време да карат певците да пеят на английски и да се правят на американци. Същото беше и в „Мюзик айдъл". И какво остава от едно такова шоу? Почти нищо. Ще попитам кои са хитовете на победителите от трите издания на „Мюзик айдъл"? Такива няма. И защо от Невена, която е една прекрасна певица, нищо не остана? Както виждате, въпросите са налице. Отговорите оставям на хората, които стояха зад тези шоута.

- Работили сте с режисьорите Въло Радев, Едуард Захариев, написали сте музика за над тридесет игрални филма. Гледате ли български сериали и какво е мнението ви за тях?

- Ще се спра на сериала „Седем часа разлика". Музиката за началните и финалните надписи е хубава, но не е за този сериал. Би подхождала за любовно-романтичен филм, но не и за „Седем часа разлика", в който има мутри, корупция, изнасилвания и т. н. Въло ме научи да гледам на музиката като на компонент от филма, който трябва да се използва много внимателно. В този сериал има прекалено много музика, която често обърква зрителя, защото го подвежда, че ще се случи нещо важно, а всъщност нищо не се случва. Това е много лошо, защото при такива случаи сериалът звучи сладникаво. Аз разбирам, че г-н Халваджиян е свикнал в цирка на всички номера да има музика, но в киното музиката се използва по определени начини, за които явно няма кой да го осведоми.

- Ще коментирате ли и сценария?

- Скоро се пошегувах, че във всички нови български филми има по една мутра и по една млада жена, която се двоуми дали да проституира. Накрая я убеждават. И в "Седем часа разлика" е същото. Този факт обаче показва, че сценаристите г-н Дилов и г-жа Фучеджиева не са заложили на нещо свое, а на конюнктурата. Впрочем събитията, които се развиват в САЩ, могат спокойно да бъдат измислени и от ученик от латинската гимназия, който има шестица по български. Представяте ли си? Отива един скромен българин в Америка и веднага се запознава с шефа на руската мафия, който му дава 50 хил. долара назаем. Той ги изгубва на комар, а после е заплашен, че ако не ги върне, го чака смърт. Накрая се оказва, че българският бандит - Милото, е по-голяма работа от руската мафия и оправя нещата.

- А какво ще кажете за образа на съдийката, изиграна от Ваня Цветкова?

- През последните две години бях седем пъти в българския съд. Пет пъти като обвиняем и два пъти като страна по дело. Имах възможност да наблюдавам десет български съдийки как си вършат работата. Интересното е, че всички бяха на възраст между 35 и 45 г. Повярвайте ми,
тези жени са страхотни професионалистки. За това най-отговорно, като български гражданин, заявявам, че съм възмутен от начина, по който се показва работата на българския съдия в този сериал. Българският съдия е показан като корумпиран свързан пряко с престъпния свят и тънещ в охолство.

източник:в.Галерия

 

 

 

 

 

 

 

 

автор: СЛАВА

Етикети: , , , ,
Добави в: Svejo.net svejo.net Facebook facebook.com

Парижка Коледа, опера Гарние: Фото на...

Парижка Коледа, опера Гарние: Фото на деня

Райко Гърлич с Наградата на София на...

„Всички добри истории, както в живота, така и в киното,...

Няма коментари към тази новина !