WWF стартира национална кампания за опазване на горите в България

13.10.2009 14:40 | Видян 5500 пъти | Гласували 83

WWF стартира национална кампания за опазване на горите в България

София – Според 73,6 % от българите изсичането и унищожаването на горите е най-сериозният проблем на българската природа и околна среда. 77,3 % пък заявяват, че държавата не прави достатъчно за опазването на българските гори от изчезване.*

В отговор на тази статистика днес официално стартира кампания за опазване на българските гори. Тя е инициирана от международната природозащитна организация WWF в България.

 

Като част от кампанията започва национална петиция, която ще бъде внесена в Народното събрание и Министерски съвет. Петицията ще настоява за промени в Закона за горите, които да ограничават корупцията и незаконните сечи, за сертифицане на горите в България по международната система FSC,  приета в над 90 държави, за опазване на най-старите естествени гори, които сега не са защитени.

Не на последно място кампанията има за цел да промени нагласите, че гората е само източник на дървесина, след като тя опазва водата, която пием, пречиства въздуха, спира ерозията и свлачищата, дава убежище на 43 световно застрашени вида растения и животни, ограничава промените в климата, а също така е източник на вода, въздух, дом за много редки растения и животни и място за отдих и почивка.

Всеки желаещ да се включи в петицията може да го направи в интернет на www.wwf.bg .  В следващите две седмици подписи за петицията ще се събират и на хартия на няколко места в центъра на София. 

През целия ден на 13 октомври всеки желаещ да изрази своята активна позиция по въпроса с опазване на българските гори може да го стори в Mall of Sofia, където специално за старта на кампанията е изграден LED екран с размер 3 х 4 метра. Идеята е, че всеки поставен подпис се появява на екрана, където постепенно ще се  запълва 1/3 от зелената част на знамето.

Основните канали, които ще бъдат използвани за популяризиране на кампанията са телевизия, радио, билбордове и интернет, както и различни нестандартни активности, които привличат вниманието върху проблема с българските гори. Музиката, използвана за озвучаване на телевизионните клипове и радио спотове е композирана от проф. Виктор Чучков и безвъзмездно предоставена за кампанията.

Основната идея, залегнала във визиите на кампанията е фактът, че по географски данни гората заема 1/3 от територията на България, което е отразено и в националния ни флаг. Съгласно статистическите данни обаче поради изсичане гората изчезва със скорост от 10 куб. м. в минута, което може да доведе и до промяна на един от националните ни символи.

Медийни партньори на кампанията са bTV, Нова телевизия, RE:TV, Дарик радио, RFI, радио Тангра мега рок, Капитал Light, сп. Бизнес и екология, сп. Едно, сп. Програмата, Netinfo, Амекси, Zar.bg, Programata.bg, Dnevnik.bg, Karieri.bg, Dir.bg, Investor.bg, Metropolis Outdoor Media, Метромедиа,  Megaboard, в-к Телеграф, в-к Експрес, в-к Монитор, WALL Sofia, в-к 19 минути, сп. Слава и сп. Easy.

Кампанията за защита на българските гори се осъществява и със специалната подкрепа на Mall of Sofia, Cinema City и Mtel IMAX.

(Използваните данни са от национално проучване, проведено от WWF и «Алфа рисърч» в периода 27 август – 3 септември 2008 г.)

автор: СЛАВА

Етикети:
Добави в: Svejo.net svejo.net Facebook facebook.com

София става столица на италианската...

Гала вечерята „Марко Поло: Пътят на...

Грозната Бети напуска Америка след...

Победата на изборите на Доналд Тръмп над Камала Харис ще...

Няма коментари към тази новина !