2019 - година на вътрешния туризъм: Естествено в България

05.02.2019 15:00 | Видян 2787 пъти | Гласували 1

2019 - година на вътрешния туризъм: Естествено в България

Фактът, че Пловдив е европейска столица на културата отваря широко вратите не само за чуждите туристи, но и за привличането на много българи да посетят непознати или малко познати места, с каквито България е пълна. И не става въпрос просто за дестинациите, а за това какво вълнуващо предлагат, защото навсякъде в страната непрекъснато се работи по създаването на нови или представянето по нов начин на вече наличните. Само, дето никой не го подозира.

През 21-и век вътрешността на България всъщност е интересна, а не толкова до болка познатите морски и планински курорти.

Знаете ли кой малък град е родният на гроздовата ракия?

В кое село тъкат килимите на британската кралица?

Какви прекрасни места за ски имаме, извън трите големи курорта?

Кои са най-интересните ни черкви и манастири, извън Рилския?

Колко много реални автентични крепости имаме, извън Вида, Белоградчик и Асеновата?

Какви мистерии крият причудливите скални форми, които хилядолетия са светилища на изредили се религии?

Кога се показват плаващите черкви в един от най-големите ни язовири с най-красивите изгреви и залези у нас?

Къде какви различни баници приготвят?

Коя е зоната, в която българските условия за вино са досущ като френските и кои марки се произвеждат там?
Или поне коя ни е столицата на виното?

България може да бъде неизчерпаем извор на туристически открития, постижими с малки инвестиции, освен за пътуващите, и за предлагащите атракциите. Събрани обаче, средствата могат да бъдат наистина значима помощ за регионите и за по-добрия живот на хората.

Идеята е ясна: ако от чуждите туристи влизат 7% ДДС и почти няма данък печалба, тъй като те използват услугите в българския туризъм на наистина твърде ниски цени – от 7 до 20 евро на ден в повечето случаи, българските туристи оставят 20% ДДС и 10% данък печалба автоматично. Плюс туристическа такса . И плащат много по-щедро от чужденците.

Затова дори дестинация номер 1 за инкаминг Франция и град номер 1 за инкаминг Банкок дължат 60% от приходите си в туризма на вътрешните си пазари, не на световния.

За да се постигнат мечтите обаче трябва много работа. На първо място е обозначаването на обектите и събитията, които да бъдат привлекателни за пътуващите. На второ място е популяризирането им по различните нови и стари информационни канали. На трето място е постоянно високо ниво на обслужване и поддържане.

Снимки може да видите ТУК!

автор: СЛАВА

Етикети: , ,
Добави в: Svejo.net svejo.net Facebook facebook.com

Рекордна година за България по брой...

България уверено върви към целта си в туризма за 2024 г....

35 години банани по магазините

35 години банани по магазините. 10 ноември 1989-2024.

Няма коментари към тази новина !