2019 - година на вътрешния туризъм: Естествено в България
05.02.2019 15:00 | Видян 2787 пъти | Гласували 1
Фактът, че Пловдив е европейска столица на културата отваря широко вратите не само за чуждите туристи, но и за привличането на много българи да посетят непознати или малко познати места, с каквито България е пълна. И не става въпрос просто за дестинациите, а за това какво вълнуващо предлагат, защото навсякъде в страната непрекъснато се работи по създаването на нови или представянето по нов начин на вече наличните. Само, дето никой не го подозира.
През 21-и век вътрешността на България всъщност е интересна, а не толкова до болка познатите морски и планински курорти.
Знаете ли кой малък град е родният на гроздовата ракия?
В кое село тъкат килимите на британската кралица?
Какви прекрасни места за ски имаме, извън трите големи курорта?
Кои са най-интересните ни черкви и манастири, извън Рилския?
Колко много реални автентични крепости имаме, извън Вида, Белоградчик и Асеновата?
Какви мистерии крият причудливите скални форми, които хилядолетия са светилища на изредили се религии?
Кога се показват плаващите черкви в един от най-големите ни язовири с най-красивите изгреви и залези у нас?
Къде какви различни баници приготвят?
Коя е зоната, в която българските условия за вино са досущ като френските и кои марки се произвеждат там?
Или поне коя ни е столицата на виното?
България може да бъде неизчерпаем извор на туристически открития, постижими с малки инвестиции, освен за пътуващите, и за предлагащите атракциите. Събрани обаче, средствата могат да бъдат наистина значима помощ за регионите и за по-добрия живот на хората.
Идеята е ясна: ако от чуждите туристи влизат 7% ДДС и почти няма данък печалба, тъй като те използват услугите в българския туризъм на наистина твърде ниски цени – от 7 до 20 евро на ден в повечето случаи, българските туристи оставят 20% ДДС и 10% данък печалба автоматично. Плюс туристическа такса . И плащат много по-щедро от чужденците.
Затова дори дестинация номер 1 за инкаминг Франция и град номер 1 за инкаминг Банкок дължат 60% от приходите си в туризма на вътрешните си пазари, не на световния.
За да се постигнат мечтите обаче трябва много работа. На първо място е обозначаването на обектите и събитията, които да бъдат привлекателни за пътуващите. На второ място е популяризирането им по различните нови и стари информационни канали. На трето място е постоянно високо ниво на обслужване и поддържане.
Снимки може да видите ТУК!
галерия
свързани новини
Крим: 6 млн. нощували туристи с 4 пъти по-малка площ от нас
Двама владетели и $1 млрд. направиха Баб-ал-Каср
Швейцария е дестинация №1 в света за 3-та поредна година
НАЙ-НОВИ
Рекордна година за България по брой...
България уверено върви към целта си в туризма за 2024 г....
коментари
- коментари
- напиши коментар
- изпрати на приятел
- гласувай
Няма коментари към тази новина !