Швейцария е дестинация №1 в света за 3-та поредна година
05.02.2019 15:30 | Видян 4151 пъти | Гласували 1
За трета поредна година Швейцария е най-добрата страна в света за туристите в класацията на U.S. News & World Report и CNBC. Ранглистата се прави на база въпросник с 20 000 анкетирани бизнес лидери и редови граждани от 36 държави. Те оценяват посещенията си в 80 дестинации по 75 критерия, които формират цялостната репутация на отделна държава като качество на живота, екологичност, иновации и т.н.
Напомняме, че Швейцария, както Гранд хотели е писал още преди 11 години при посещението си в централата на Switzerland Tourism, има своя специална агенция за репутацията на страната и на всичките й продукти, чиито плодове от дейността вече дават своите видими резултати.
Най-голям прогрес бележи Япония, която следва вече четвърта година амбициозна програма да се превърне в туристическа държава номер 1 в света през следващата 2020 г., когато Токио е домакин на летните олимпийски игри. През 2018 г. Страната на изгряващото слънце беше на пета позиция, вече е втора за 2019 г. и очаква да стъпи на върха и да измести Швейцария точно през 2020 година.
Дейдре МакФилипс, която е ръководител и редактор данни за класацията в проекта на U.S. News & World Report коментира, че глобалното приемане на Япония, нейната световна репутация бележи значително подобрение по 5 от 9 групи критерии, които дават цялостната оценка и класация в Best Countries ranking. Особено силни са резултатите сред бизнес посетителите, резултат, който МакФилипс оценява с многозначителния израз „особено впечатляващ”.
Иначе класацията за 2019 г. не се различава твърде много от ранглистата за 2018 година. Освен Япония, другата значима промяна е изпадането на Холандия от десетката, за сметка на навлизането на любимата ни Норвегия в Топ 10.
U.S. News & World Report нарича своя 2019 Best Countries Report ясен индикатор, който „говори за силата на глобалните позиции и привлекателността за туризъм и инвестиции на нациите” по определението на професора по маркетинг от Уортън Дейвид Райбщайн. Той пише:
“Днешните клиенти имат безкраен избор от места, където да похарчат свободното си време и пари, което определена група държави очевидно оценяват и успяват да привличат глобалното внимание по-добре от всички останали, като така помагат на своя бизнес и на живота на своите собствени граждани”.
Ето го и Топ 10 по мениджмънт на дестинациите:
10. Франция
Франция, иначе лидер по брой посещения от туристи, отстъпва от постоянното си присъствие в Топ 5 на рангистата по репутация поради нестабилността, която вреди на туризма и бизнеса.
9. Норвегия
Новото попълнение в Топ 10 печели много точки с отношението към децата, зеления начин на живот и многото постижения през последните години, особено по отношение на бележещите бум нови видове туризъм като архитектурния.
свързани новини
2019 - година на вътрешния туризъм: Естествено в България
Крим: 6 млн. нощували туристи с 4 пъти по-малка площ от нас
Двама владетели и $1 млрд. направиха Баб-ал-Каср
НАЙ-НОВИ
Никога не насилвай нещата. Дай...
Никога не насилвай нещата. Дай най-доброто от себе си и...
Смях: За какво да внимават водачите...
Смях: За какво да внимават водачите на дизеловите коли...
коментари
- коментари
- напиши коментар
- изпрати на приятел
- гласувай
Няма коментари към тази новина !