Лили Иванова потопи в страст 4000 в НДК

26.10.2018 17:20 | Видян 1847 пъти

Лили Иванова потопи в страст 4000 в НДК

Любов, това беше вдъхновението на примата Лили Иванова в четвъртък вечер за първия от трите й големи концерта в София, които слагат точка на тазгодишното й национално турне, подкрепено от Лидл. Във всяка песен, във всеки жест звучеше тази любов – ту изпепеляваща, ту меланхолична, на моменти несподелена, в други неприлична, но най-вече – в парчетата от новия й репертоар. Именно те бяха акцентът в спектакъла. Без шлагери – една нова Лили, потопи препълнената зала 1 на НДК в страст.

Първата дама на родната естрада стъпваше ситно като гейша по сцената, а гърба й пазеха отбор от най-добрите млади музиканти - Ангел Дюлгеров, Огнян Енев, Веселин Веселинов-Еко, Орлин Цветанов, Росен Ватев и вокално трио ЛаТиДа. Стартът беше неочакван, леко джази и много семпъл. Нямаше и помен от излишество по сцената. Само инструменти и микрофон. За миг извика асоциация в мен с Ерик Клептън, който в центъра на една от най-престижните зали - „Роял Албърт Хол“, беше постлал само едно килимче 1х2 м и това беше достатъчно, за да омагьоса публиката. Изрично подчертавам, че не сравнявам Лили Иванова с Ерик Клептън, а по-скоро подхода към себеизявата на доказаните музиканти с опит и самочувствие. Въпреки че новите композиции бяха основна част в репертоара и логично публиката нямаше как да ги пее заедно с примата, 4000-те хиляди в залата посрещаха и изпращаха песните с бурни аплодисменти и ентусиазъм. Като диаманти сред цирконии се отличаваха песните, по които

Лили е работила със Стефан Вълдобрев

– „Дали“, „Обичай ме!“, „Този миг“. На глед странна комбинация не само поколенчески, но и стилово – симбиозата между неговите текстове и чувствеността на изпълнителя обаче беше пълна и завладяваща. Няма как да не се отбележи и цялостният облик на концерта, който е дело на аранжиментите на талантливия Ангел Дюлгеров. Музикантът, който стои зад едни от най-успешните нови български проекти, като последния албум на Любо Киров „Както преди“, беше прекроил дори популярните нови парчета на Иванова от последното десетилетие в неузнаваеми нови одежди. Смуут джаз преливаше на моменти в

тежка рок жица, следвана от ритъм на танго

и всичко водеше винаги към поантата на парчето, където гласът на Лили да разгърне потенциала си. Прозвучаха и три чисто нови песни, които Лили Иванова призна, че дори още не е записала, но иска да подари на публиката - „Мигът и любовта, „Бурната река“ и „Главна роля“.

И докато през почти целия двучасов концерт певицата ограничаваше движенията си, фокусирана основно върху вокалната си изява, с изключение на 1-2 кратки претичвания заради проблем със слушалките, то на финала неочаквано поведението й драстично се смени. Дали провокирана от изпълнението на единствения шлагер в репертоара за вечерта – „Щурче“, или заредена от емоцията на публиката, Лили кръстоса два пъти сцената, след което поиска и беше свалена в публиката.

Тичайки премина през оркестрината и партера

поспря за миг да поздрави един от основните си текстописци Иван Тенев и буквално на спринт се върне при музикантите си. Разбира се феновете я върнаха на бис, за който тя беше избрала „Присъда“ и въпреки молбите за „още“, примата прибра музикантите си и сложи точка, за да продължи с концерт в петък и събота вечер, които бяха напълно разпродадени дни предварително.


Източник: Monitor
Снимка: Васил Къркеланов

автор: СЛАВА

Етикети:
Добави в: Svejo.net svejo.net Facebook facebook.com

Гришовица с мъчна изповед

Любов на живота ми. Не бих могла да се гордея повече с...

Световно признание за Бистришките...

При огромен успех премина концерта на Бистришките баби в...

Няма коментари към тази новина !