120 бона за диск на Лили Иванова
23.10.2017 11:21 | Видян 1763 пъти
Актуалният безименен албум на Лили Иванова е реализиран в 8000 диска като физически носител и от излизането му през юни досега е изчерпан на 90% в търговската мрежа. Проверка на „Монитор“ показва, че легендарната изпълнителка държи не само първенството за най-висок тираж в БГ попа, но и за най-голяма инвестиция в крайния продукт.
Така например за шедьовъра с портрет от художника Васил Горанов на обложката, за всеки от отделните етапи в работата – от разплащанията към авторите на музика, текст и аранжименти, през звукозаписа и хонорара на студийни музиканти до смесването и мастеринга на всички парчета Лили е броила около 120 000 лв.
Предпоследното заглавие в дискографията на примата „Поетът“ е номер едно по продажби у нас вече повече от две години, като неговият тираж е 15 000 диска. „Невероятно“, който звездата пусна за разпространение първо в LIDL, е компилация от 5 диска в 5000 тираж. Ако обаче авторите са приятели, ако артистът няма изискване за качество, ако пусне продукта с идеята да е с крайна ниска цена, то тогава окончателната сметка за 4-5000 диска може да падне и до 10 000 лв., коментираха хора от гилдията за „Монитор“.
При мъжете в БГ попа класацията за най-търсен албум във веригите води Любо Киров със „Знам“. „От топ 20 на продажбите в големите магазини и бензиностанции около десет заглавия са на БГ артисти. По-младите изпълнители вече рядко правят албуми, но постигнахме страхотен успех с албума на Pavell & Venci Venc Setaabrat, който също се превърна в едно от най-продаваните музикални заглавия у нас.
Продажбите на българските албуми са сравними с тези на големите международни звезди като Metallica, Depeche Mode, Sting, Lana Del Ray. Има обаче един чужд изпълнител, който надмина всички и това беше Adele с последния си албум“, коментира шефът на „Вирджиния рекърдс“ Станислава Армутлиева. Като лицензиант на гиганти от калибъра на Sony Music и продуцент на отличници от X Factor като Дарина Йотова и Кристиан Костов тя е категорична, че българският пазар се движи в синхрон с глобалните тенденции в индустрията.
По данни на Международната федерация на звукозаписната индустрия (IFPI) в световен мащаб общият спад за почти всички категории в сегмента с физически носители на музика е 7.6% в сравнение с данните за 2015 г. Изключение в сектора са приходите от продажби на винилови плочи. По последни данни на Българската асоциация на музикалните продуценти (БАМП) през първото полугодие на 2017 г. приходите от продажби на физически формати продължават да спадат - с 8,84% за периода, като конкретно приходите от продажби на дискове спадат с 13,24%. „Въпреки посочените данни, делът на физическите продажби заема 34% от световния пазар на музика, а за България този дял е само 14% от общия обем на пазара.
В световен мащаб приходите от продажби на дигитална музика продължават да нарастват, като за 2016 г. достигат 50% от общите годишни приходи на световната музикална индустрия. За България приходите от дигиталния сектор достигат 19% през 2016 г.“, излага статистиката Саня.
Албумът вече се издава на физически носител само за престиж като визитка за артиста и стимул за неговите участия, откъдето идват и реалните приходи. Ако на Запад търговците работят с надценка от 20-30 %, то тук тя е около 100. От нас дискът излиза на 5-6 лв., а до рафта на бензиностанцията става 12 лв.“, споделя шефът на „Диапазон рекърдс“ Ненчо Касъмов.
Лейбълът му е играч в А групата на попфолка редом с „Ара мюзик“ и „Пайнер“, а за артисти като Тони Стораро и Азис регистрира рекордния за жанра тираж от 10 000 диска. Оказва се, че за оборотни певици като Галена, Преслава или Алисия бюджетът за запис на албум може да догони този на Лили Иванова. Решаващ фактор в ценообразуването е изборът на композитор и селекцията на репертоар. Ако артистът избере българското, ще трябва да се бръкне с 2000 лв. за песен, а ако заложи на гръцки кавър, цената ще е същата, но в евро.
Източник: Monitor
Така например за шедьовъра с портрет от художника Васил Горанов на обложката, за всеки от отделните етапи в работата – от разплащанията към авторите на музика, текст и аранжименти, през звукозаписа и хонорара на студийни музиканти до смесването и мастеринга на всички парчета Лили е броила около 120 000 лв.
Предпоследното заглавие в дискографията на примата „Поетът“ е номер едно по продажби у нас вече повече от две години, като неговият тираж е 15 000 диска. „Невероятно“, който звездата пусна за разпространение първо в LIDL, е компилация от 5 диска в 5000 тираж. Ако обаче авторите са приятели, ако артистът няма изискване за качество, ако пусне продукта с идеята да е с крайна ниска цена, то тогава окончателната сметка за 4-5000 диска може да падне и до 10 000 лв., коментираха хора от гилдията за „Монитор“.
При мъжете в БГ попа класацията за най-търсен албум във веригите води Любо Киров със „Знам“. „От топ 20 на продажбите в големите магазини и бензиностанции около десет заглавия са на БГ артисти. По-младите изпълнители вече рядко правят албуми, но постигнахме страхотен успех с албума на Pavell & Venci Venc Setaabrat, който също се превърна в едно от най-продаваните музикални заглавия у нас.
Продажбите на българските албуми са сравними с тези на големите международни звезди като Metallica, Depeche Mode, Sting, Lana Del Ray. Има обаче един чужд изпълнител, който надмина всички и това беше Adele с последния си албум“, коментира шефът на „Вирджиния рекърдс“ Станислава Армутлиева. Като лицензиант на гиганти от калибъра на Sony Music и продуцент на отличници от X Factor като Дарина Йотова и Кристиан Костов тя е категорична, че българският пазар се движи в синхрон с глобалните тенденции в индустрията.
По данни на Международната федерация на звукозаписната индустрия (IFPI) в световен мащаб общият спад за почти всички категории в сегмента с физически носители на музика е 7.6% в сравнение с данните за 2015 г. Изключение в сектора са приходите от продажби на винилови плочи. По последни данни на Българската асоциация на музикалните продуценти (БАМП) през първото полугодие на 2017 г. приходите от продажби на физически формати продължават да спадат - с 8,84% за периода, като конкретно приходите от продажби на дискове спадат с 13,24%. „Въпреки посочените данни, делът на физическите продажби заема 34% от световния пазар на музика, а за България този дял е само 14% от общия обем на пазара.
В световен мащаб приходите от продажби на дигитална музика продължават да нарастват, като за 2016 г. достигат 50% от общите годишни приходи на световната музикална индустрия. За България приходите от дигиталния сектор достигат 19% през 2016 г.“, излага статистиката Саня.
Албумът вече се издава на физически носител само за престиж като визитка за артиста и стимул за неговите участия, откъдето идват и реалните приходи. Ако на Запад търговците работят с надценка от 20-30 %, то тук тя е около 100. От нас дискът излиза на 5-6 лв., а до рафта на бензиностанцията става 12 лв.“, споделя шефът на „Диапазон рекърдс“ Ненчо Касъмов.
Лейбълът му е играч в А групата на попфолка редом с „Ара мюзик“ и „Пайнер“, а за артисти като Тони Стораро и Азис регистрира рекордния за жанра тираж от 10 000 диска. Оказва се, че за оборотни певици като Галена, Преслава или Алисия бюджетът за запис на албум може да догони този на Лили Иванова. Решаващ фактор в ценообразуването е изборът на композитор и селекцията на репертоар. Ако артистът избере българското, ще трябва да се бръкне с 2000 лв. за песен, а ако заложи на гръцки кавър, цената ще е същата, но в евро.
Източник: Monitor
Етикети: Лили Иванова
Добави в:
svejo.net
facebook.com
НАЙ-НОВИ
коментари
- коментари
- напиши коментар
- изпрати на приятел
- гласувай
Няма коментари към тази новина !