Имат ли шанс независимите хотелиери във времето на мегаверигите?
15.12.2016 16:37 | Видян 6671 пъти
Последните месеци и последните сделки като сливането на Акор с Феърмонт – Рафълс – Суисотел и придобиването на Старууд от Мариот – имат значение за цялата хотелиерска индустрия в Европа и в света. Създаването на толкова огромни хотелски вериги ще доведе до още по-жестока борба за надмощие, за „пол-позиция”.
В добавка, виждаме тенденция за нарастващ генеричен ръст, експанзия и откупуване на хотели. Тези трендове говорят за засилваща се стратегия, която отдава предпочитание на решаването на проблема за успешното позициониране на брандовете и техните продукти, за лансирането на дестаниции и за разширяването на маржовете, които са под натиск.
За да се отговори на всичко това, ние отбелязваме тренда за създаването на нови и нови брандове и подбрандове. Според MKG Hospitality днес
Топ 10 веригите имат 116 свои бранда
Тяхната цел е била и си остава все същата: да прихванат и да задоволят очакванията на всички типове гости – от индивидуалните до корпоративните, от бюджетните до луксозните пътешественици.
Дори на този фон, независимите хотели остават мнозинство по цялата планета. Според анализа на банка Morgan Stanley, 10-те най-големи вериги в света все още притежават или контролират чрез различните си брандове и програми само една-трета от
общо 17,5 млн. хотелски стаи на планетата
Не бива да пропускаме и предизвикателства като новата и свръхбързо нарастваща услуга airBNB, която е хотелска алтернатива, но дори само най-големите резервационни двигатели Expedia и Booking.com изправят хотелиерите пред трудни времена – как хем да има ръст, хем намаления, хем печалба. Тези платформи притежават екстремна маркетингова мощ в съвременната индустрия на пътешествията и гостоприемството. И това струва по 20-25% от прихода на хотела, ако той иска да има топ-листване на въпросните сайтове и да разчита на голям поток гости от тях като нова основна генитична територия за туризма.
Нещо повече, „новодошлите” на „тръбата” като Google с невероятните си възможности за дистрибуция и маркетинг и невероятното количество данни под техен контрол стават изключително важни за покупките и консолидацията на хотелските компании и тяхното значение ще нараства.
Данните на мрежите стават по-важни от дестинацията и локацията като критерий
за избора с предлаганото от тях портфолио. На целия този фон на преден план излиза въпроса как независимите хотелиери да се справят с огромния натиск и феноменалната мощ на различните резервационни системи от нов тип, за да избегнат изключително големите им, често безсмислено давани, комисионни?
Елементарният отговор е: всичко е възможно. Хотелиерите не трябва да спират да опитват всичко, което зависи от тях, за да достигат до своите потенциални гости самостоятелно – през техните страници или с програми за лоялност.
Разбира се, големите вериги с техните брандове и подбрандове, със собствените им относително силни резервационни системи, имат своето голямо предимство, сравнени с независимите хотелиери. Големите разчитат на разнообразни портфолиа от обекти, дори в една дестинация, предлагат изкусителни бонус точки в програмите си. На тяхна база пък събират данни за туристите, които са им в полза за предоставянето на бъдещи услууги, защото информацията е власт.
Какво беше едно от първите неща, които направи Мариот, след като придоби един от основните си конкуренти сред мегаверигите Старууд? Пусна в Туитър важно съобщение, че двете компании ще изработят бързо обща стратегия по различните си до момента бонус програми за лоялност Мариот Риуордс и Старууд Прифърд Гест. Простите факти сочат, че след обединяването си
най-големия хотелски концерн държи 1,1 млн.стаи в 5500 хотела
под 30 бранда и подбранда по целия свят. За един независим хотелиер подобни развития и числа звучат като голям сапунен мехур – какво биха могли да направят те, за да плуват в един и същи воден басейн с големите риби?
Ключовата стратегия за независимите хотели и хотелиери, за малките независими вериги в Европа и не само, е индивидуализация на продукта и продуктите, на услугите, които предлагат. Отнася се до дизайна, обслужването, персоналификацията, качеството, храната...Списъкът е доста дълъг. Добрата новина за „малките риби” е, че точно техните клиенти са сред най-лоялните: те няма да скочат при съседа, колкото и голям да е той, заради точките по програми за лоялност, покриващи повече дестинации и брандове, отколкото могат дори да си представят, че съществуват, когато тези хора търсят просто уютно място за своята ваканция или бизнес пътуване.
НАЙ-НОВИ
Онлифенс модел иска да прави секс с...
Жена разкри, че иска да роди бебе на Илон Мъск като част...
коментари
- коментари
- напиши коментар
- изпрати на приятел
- гласувай
Няма коментари към тази новина !