Колко се печели от мода
09.12.2008 14:48 | Видян 3110 пъти | Гласували 1
Кой колко продава и къде се крие тайната на успешния бизнес? Селекцията на едни от най-преуспелите trendmakers, свързани с модата по един или друг начин, включва 10 големи имена, пише сайтът viewsofia.com.
1. Карл Лагерфелд започва своята кариера от интерпретацията на "Coco" Chanel за младежи. Към днешна дата продажбите на 70-годишния дизайнер стигат 800 млн. долара. Той е част от създаването на Fendi. Роден в Германия, с множество фотосесии и изложби в цял свят и признания като Световна награда за мода 2003, Съвет на модните награди в Америка за 2002 и много други са част от името Карл Лагерфелд.
2. "Polo" е първият прякор на родения в Бронкс Ралф Лорън, който стартира кариерата си с линия за вратовръзки. 38 години по-късно идеята на Лорън за продажба и брандиране на марката се оказва много точна. Това именно постига бюджета на Ralph Lauren от 2.65 билиона долара.
Неговото последно залагане под името Rugby - инспириран от училищната игра, е колекция, насочена към младежите между 15 и 25 години. С множеството си линии Lauren печели 2000 Fashion Walk of Fame; награди на Council of Fashion Designers of America, за мъжки колекции и много други.
Той е първият, който свързва класическия американски стил с изчистения шев и чувственост на Европейската мода. 70-те започват с новата женска линия на Ralph Lauren. Той създава смела линия от мъжки ризи за жени, претворявайки класическия мъжки стил в женски.
3. Когато Кари Брадшоу в един от епизодите на "Секса и града" бива нападната от крадец, тя казва: "Моля ви, господине, вземете чантичката ми - Fendi, вземете пръстена и часовника ми, но, моля ви, не взимайте моите Manolo Blahnik." И така, името на дизайнера става синоним на продукта му. Първоначално ориентиран към дизайн на декори, Blahnik се ориентира към създаването на обувки и е единствено отговорен за дизайна и прототипа на всяка такава, която носи името му. Продажбите достигат бюджета от 75 млн. долара.
4. През 1980 г. работят като асистенти в ателие в Милано, където се срещат вече великите дизайнери Domenico Dolce и Stefano Gabbana, които започват общ бизнес през 1982 г. Първият им бутик е отворен в Япония 7 години по-късно, а през 1992 г добавят и шалове, вратовръзки, бански костюми, парфюми и аксесоари. 800 млн. долара е цифрата за продажбите на Dolce & Gabbana, които печелят титлата за най-добър дизайнер на годината от списание GQ за 2003, най-добър международен дизайнер от британския Elle за 2004 и още, и още...
5. Насочена към анти модата, където често липсва ръкав или друга част, модният дизайнер Rei Kawakubo е основател на линията Comme des Garçons през 1973 в Токио. Започвайки с женска линия, Кавакубо прибавя и мъжка през 1978. Нейните облекла са главно в черно, тъмно сиво и бяло, понякога съчетани с ботуши.
Работите на Kawakubo вдъхновяват дизайнерите на белгийския лейбъл Maison Martin Margiela, дизайнерките Junaya Watanabe и Ann Demeulemeester, както и Helmut Lang. Печели наградата на Харвард за дизайн през 2000г, въпреки че не е учила в модно училище. А продажбите й стигат до 145 млн. долара.
6. Кристофър Бейли е изпълнителен директор на Burberry от май 2001 като се занимава с цялата колекция. Преди да започне работата си за модния гигант, Бейли работи за дамската колекция на Gucci в Милано, както и с Donna Karаn. През 2005 титлата "Дизайнер на годината" на Британските награди му донася заслужената слава.
7. Нюйоркският дизайнер Isaac Mizrahi е с бюджет 500 млн. долара за последните 3 години. Миналото на Isaac през 90-те е свързано с шоубизнеса и роли във филми като The Sex and the City и Ugly Betty. А днес - дамските му дрехи можеш да намериш в Target.
8. Стефано Пилати е дизайнерът на Yves Saint Laurent като официалният му дебют е през 2004. Той стана част от Prada Group през 1995, докато съставя колекция за Miu Miu. Достоен заместник на Ив Сен Лоран, Пилати бе дясната ръка на Том Форд, който се оттегли от модния бизнес заради киното. И тогава италианецът спечели битката за мястото му сред противници като Аликзандър Маккуин, Джон Галиано, Виктор и Ролф. "По-малко сексуален и повече достъпен", стилът на Пилати печели челна позиция в нашата класация на най-богати лица, свързани с модата.
9. Prada е основана 1913 година от Mario Prada в Милано, която осноно се свързвала с кожени изделия. Благодарение на внучката на основателя - Miuccia Prada днес Prada e това, което е. Тя изцяло променя облика на продуктите на марката като използва предимно синтетични материи и нестандартни комбинации между тях.
През 1985-та Miuccia Prada създава линия за дамски обувки, през 1989-та линия за дамски облекла, 1995 идва с мъжката модна колекция на Prada. Постепенно започват да отварят бутици в различни точки на света. През 1993 година Miuccia получава Международната награда на Съвета на Модните дизайнери на САЩ, а през 1995 печели приза "Дизайнер на годината". Марката реализира продажби за повече от 1,75 млрд долара.
10. Джон Варватос първо работи за Polo Ralph Lauren през 1983, а след това за Calvin Klein. По-късно се връща при Polo. Известен с мъжките си модни линии, през 2007 г. Варватос печели приза "Дизайнер на годината" от GQ.
свързани новини
Лагерфелд ще покаже филма си за Коко Шанел
НАЙ-НОВИ
Усик отново подчини Фюри и вече няма...
Олександър Усик постигна втора последователна победа над...
Брок Леснар поздравява младо борче,...
Брок Леснар поздравява младо борче, което току-що е...
коментари
- коментари
- напиши коментар
- изпрати на приятел
- гласувай
Няма коментари към тази новина !