Светът е в краката на каката на Маринчо от „Стар Академи”
17.02.2015 08:00 | Видян 4637 пъти | Гласували 2
Ако някой още си спомня риалити шоуто „Стар академи”, което вървеше по Нова телевизия точно преди 10 години, сигурно си спомня, че победителят Маринчо от Пловдив разправяше, че и сестра му е певица. Е, същата тази Соня Йончева е новата оперна прима не просто на България, ами на света. Билетът за късмета за нея се явява победата в друг един формат за таланти – „Опералия” на великия Пласидо Доминго. Прави го точно петилетка, след като брат й триумфира в домашния тв формат. Днес, на 33, Соня е на върха на света.
„Вог” не е просто модна библия. Попадането в това списание е гаранция, че човек е станал истинска звезда. Там не пишат за Андреа и Мара Отвачарката. Едва ли някой помни дали преди 50 години, когато Райна Кабаиванска покорява с глас Ню Йорк тя е била на страниците на великото издание. Ала неотдавна лично главната героиня от „Дяволът носи Прада” Анна Уинтур отдели пространство – страницата е 50000 долара, за българката Соня Йончева от Пловдив. Не, защото е красива, а защото е невероятно талантлива. Две големи статии за нея, на още по-скъпа площ, пусна флагмана на прес журналистиката в целия свят „Ню Йорк Таймс” и в тях не пестят комплименти. Всъщност стига само цитираното мнение на генералния мениджър на оперния театър „Метрополитън”, откъдето апропо тръгва и голямата слава на Райна. Питър Гелб е категоричен: „Надявам се, че тя ще бъде една от големите звезди на Мет и искам да бъда сигурен, че ще я имаме на нашата сцена поне за два спектакъла на сезон.”
Попадането в най-скъпоплатения за артистите оперен театър в света става не без пръста на съдбата за Соня. Тя получава шанса да изиграе Мими в „Бохеми” по случайност. Обаждат й се от Мет и я питат може ли да научи светкавично ролята. "Според мен това е лудост. Но щом ми се обадиха от Метрополитън, не се замислих и веднага приех", казва сопраното Йончева, която излязла на сцената само 5 седмици след като родила първото си дете. Тя забързала процедурата по издаването на паспорт за малкия ѝ син Матео, а докато го хранела през нощта, учела партитурата си от "Бохеми".
Американците се доверяват на вкуса на маестро Доминго, но също и на констатацията на твърде критичните критици от лондонския в. „Гардиън”, които след нейна изява в техния главен оперен театър пишат, както не са го правили от времената на Борис Христов: „Соня е една бъдеща звезда”.
Пловдивчанката емигрира на 18, през мрачната 1999 г.
В интервюта разказва, че България тогава изглежда на младото момиче „бедна и гладна”. Не че днес е много по-различна за дамата, която живее със семейството си в швейцарския кантон Во край женевското езеро, където са резиденциите на елита на света. Тя обича френскоезичните страни по много причини, сред които и първата й супер престижна награда от фестивала в Екс-ан-Прованс през 2007 г. Което пък й донася цели две стипендии от швейцарски фондации. Оттам пътят до Театро Реал в мадрид, до Скалата в милано, до оперите в Прага, Лил и къде ли не още е много по-кратък, отколкото погледнат откъм Пловдив. А също до контрактите със звукозаписните гиганти „Върджин” и „сони”.
„Вог” не е просто модна библия. Попадането в това списание е гаранция, че човек е станал истинска звезда. Там не пишат за Андреа и Мара Отвачарката. Едва ли някой помни дали преди 50 години, когато Райна Кабаиванска покорява с глас Ню Йорк тя е била на страниците на великото издание. Ала неотдавна лично главната героиня от „Дяволът носи Прада” Анна Уинтур отдели пространство – страницата е 50000 долара, за българката Соня Йончева от Пловдив. Не, защото е красива, а защото е невероятно талантлива. Две големи статии за нея, на още по-скъпа площ, пусна флагмана на прес журналистиката в целия свят „Ню Йорк Таймс” и в тях не пестят комплименти. Всъщност стига само цитираното мнение на генералния мениджър на оперния театър „Метрополитън”, откъдето апропо тръгва и голямата слава на Райна. Питър Гелб е категоричен: „Надявам се, че тя ще бъде една от големите звезди на Мет и искам да бъда сигурен, че ще я имаме на нашата сцена поне за два спектакъла на сезон.”
Попадането в най-скъпоплатения за артистите оперен театър в света става не без пръста на съдбата за Соня. Тя получава шанса да изиграе Мими в „Бохеми” по случайност. Обаждат й се от Мет и я питат може ли да научи светкавично ролята. "Според мен това е лудост. Но щом ми се обадиха от Метрополитън, не се замислих и веднага приех", казва сопраното Йончева, която излязла на сцената само 5 седмици след като родила първото си дете. Тя забързала процедурата по издаването на паспорт за малкия ѝ син Матео, а докато го хранела през нощта, учела партитурата си от "Бохеми".
Американците се доверяват на вкуса на маестро Доминго, но също и на констатацията на твърде критичните критици от лондонския в. „Гардиън”, които след нейна изява в техния главен оперен театър пишат, както не са го правили от времената на Борис Христов: „Соня е една бъдеща звезда”.
Пловдивчанката емигрира на 18, през мрачната 1999 г.
В интервюта разказва, че България тогава изглежда на младото момиче „бедна и гладна”. Не че днес е много по-различна за дамата, която живее със семейството си в швейцарския кантон Во край женевското езеро, където са резиденциите на елита на света. Тя обича френскоезичните страни по много причини, сред които и първата й супер престижна награда от фестивала в Екс-ан-Прованс през 2007 г. Което пък й донася цели две стипендии от швейцарски фондации. Оттам пътят до Театро Реал в мадрид, до Скалата в милано, до оперите в Прага, Лил и къде ли не още е много по-кратък, отколкото погледнат откъм Пловдив. А също до контрактите със звукозаписните гиганти „Върджин” и „сони”.
Добави в:
svejo.net
facebook.com
НАЙ-НОВИ
коментари
- коментари
- напиши коментар
- изпрати на приятел
- гласувай
Няма коментари към тази новина !