В пъти повече пари за реклама на туризма през 2014

07.01.2014 11:15 | Видян 1415 пъти

В пъти повече пари за реклама на туризма през 2014

През следващата година бюджетът ще отдели в пъти повече пари за реклама в туризма. Това заяви зам.-министърът на икономиката и енергетиката Бранимир Ботев пред news7. Той подчерта, че туризмът предполага атракции и създаване на комплексен продукт, включващ много компоненти, а за това са необходими както много работа и креативни идеи, така и средства.

"Ние изоставахме сериозно в това отношение спрямо съседните страни, които са ни преки конкуренти. Например за национална реклама и целеви пазари разполагахме със сума, която се равняваше на 5% от бюджета на Кипър", каза Ботев.

Той припомни, че за половин година приносът на туристическия отрасъл за брутния вътрешен продукт на България е скочил от 12,5 на 13,6%, което е 1,5 пъти над тези пропорции за Европа.

По думите му темпът на нарастване на туристите в България е 2,5 пъти над средния за Стария континент, което е повече и от показателя за Далечния изток – най-интересната туристическа дестинация в момента.

Тази година очакваме 7-милионния турист, поясни Ботев. Той припомни скорошната си визита в Испания, където се е срещнал с управите на Малага и Коста дел Сол – една от четирите най-големи туристически дестинации.
"По обем на туристическия поток ние сме сравними с тях и затова ще активизираме взаимните си контакти и обмена на информация", заяви Ботев.

Той гарантира, че министерството работи в тясно сътрудничество с браншовите организации.
По темата за приключилия конкурс за бранд България и туристическо лого на страната той заяви, че отговорност носят хората, възложили поръчката и подписали приемо-предавателните протоколи при предходното управление.
"Поканих изпълнителите на проекта, проведох среща с тях и поставих изискване да предложат 4 варианта за алтернатива. Държавата няма да даде стотинка за това. Ако не получим алтернатива, ще се обърнем към съда", поясни зам.-министърът.

Той прогнозира много добър зимен сезон.
По думите към България има голям интерес, но е нужна още много работа за реклама и развитие на инфраструктурата.

"Основните ни зимни курорти сега приемат над 400 000 скиори, но според международния анализатор Лоран Ванат потенциалът на всичките ни планински ареали е за над 2 млн. гости, което е ръст поне над 5 пъти. А съчетанието на зимни и ски ваканции със СПА, балнео- и уелнес услуги е уникална комбинация", обобщи Ботев.    

автор: СЛАВА

Етикети: , , , ,
Добави в: Svejo.net svejo.net Facebook facebook.com

Силвестър Сталоун се превръща в...

От началото на 2025 г. bTV ще зарадва зрителите с...

Новият семеен игрален филм на БНТ...

На 25 декември, сряда, от 20:30 ч. по БНТ 1 гледайте...

Няма коментари към тази новина !