бТВ и Нова във война за Господарите
02.09.2012 13:02 | Видян 3435 пъти | Гласували 1
След като Нова телевизия официално обяви, че предаването Господари на ефира стартира на 10 септември, от bTV пък съобщиха, че оригиналът на формата се завръща в каналите на bTV Media Group. Българската версия на италианското шоу ще носи името Господарите. Собственикът на bTV Media Group – Central European Media Enterprises (CME) - придоби ексклузивни права върху италианския формат Striscia la Notizia за територията на няколко държави, между които е и България, за период от 3 години, съобщиха от телевизията. „Единствено bTV Media Group има правото да продуцира и излъчва формата Striscia la Notizia в България. В същото време Нова телевизия рекламира излъчването на „десети сезон” на шоуто Господари на ефира - предаване, създавано до момента като българската версия на Striscia la Notizia. Рекламните послания на Нова ТВ са подвеждащи за аудиторията и създават опасения за възможно неправомерно използване на елементи от италианския формат в шоуто по Нова ТВ”, коментира Анна Горанова, директор Правен отдел, bTV Media Group. Снощи bTV Media Group предприе действие, с което да защити правата си върху формата Striscia la Notizia, като излъчи в ефира на bTV Comedy епизод от предаването Господарите. Тази стъпка беше предприета единствено с цел защита на правата на bTV Media Group, вследствие на което епизодът е без претенции за покриване на художествени стандарти, се посочва още в съобщение до медиите. „Обръщаме внимание на Нова телевизия, че би било крайно неуместно, особено от страна на телевизионен оператор с национално покритие, да рекламира излъчването на предаване, което има претенцията да се бори с неправдата, а в същото време нарушава права върху чужда интелектуална собственост”, коментира Апостол Пенчев, директор Телевизионни програми, bTV Media Group. Продуцент на Господарите е bTV Studios. В своите разследвания и репортажи Господарите ще спазва добрата практика за отразяване на позицията на всяка от засегнатите страни, за разлика от някои издания на излъчваното до скоро предаване по формата, посочват още от телевизията. По-късно от Нова телевизия излязоха с позиция, в която се посочва, че марката Господари на ефира от самото раждане на предаването е валидно регистрирана на името на продуцента - Global Vision, от който Нова ТВ придобива правата върху бранда. „В тази връзка, Нова ТВ и продуцентът на Господари на ефира – Джуди Халваджиян, смятат обвиненията на BTV Mеdia Group за напълно неоснователни и провокирани единствено от притесненията им, че любимото на всички на зрители предаване се завръща в ефира на Нова ТВ от 10 септември”, се посочва в съобщението. От телевизията припомнят, че още на 17-ти юни, когато бе обявено завръщането на Господари на ефира по Нова, продуцентите и медията поясниха, че през новия сезон предаването няма да бъде по лиценз на италианското Striscia La Notizia. „През всичките 10 години, предаването създава и развива своя облик - освен собствено заглавие, напълно различно от това на италианското шоу, то предлага на зрителите различни рубрики и собствени характеристики и елементи, които оформиха уникалния му облик, значително различен от италианското Striscia La Notizia”, посочват още от Нова телевизия. През април тази година bTV свали от екрана Господари на ефира след скандал и поредица от пресконференции с продуцентите от Global Vision. bTV заведе дело срещу Магърдич Халваджиян, който обвини телевизията в цензура. Телевизията дори прекрати договора му като жури в предаването България търси талант. "След десетдневно изчакване на писмено съгласие от страна на Global Vision bTV да оповести договорите за предаванията Господари на ефира и Пълна лудница, телевизията прекратява публичната дискусия по частния търговски спор между двете страни. Оттук нататък спорът ще бъде решен по съдебен път, като екипът на медията ще заведе дело срещу продуцентите, за да защити доброто си име от техните клеветнически твърдения и абсурдни обвинения в цензура", декларираха тогава от bTV. След скандалите продуцентите на Господари на ефира сключиха договор с Нова телевизия. Напомняме, че едва в последните години те изписваха името на италианското предаване, от което са взели идеята, на финала на надписите си. Преди това шоуто се излъчваше уж е роден патент, а то не е. Продуцентите Халваджиян са известни с преправянето на италиански формати, какъвто беше случаят и с Море от любов, което всъщност е Stran’Amore. Тяхното Имате поща също е вариация на тема от Апенините. А предаването беше променено по име, защото и названието Имаш поща, с което го стартираха, бе регистрирано преди тях от другиго.
свързани новини
НАЙ-НОВИ
Грозната Бети напуска Америка след...
Победата на изборите на Доналд Тръмп над Камала Харис ще...
коментари
- коментари
- напиши коментар
- изпрати на приятел
- гласувай
Няма коментари към тази новина !