Тютюнопушенето все още е основен приоритет на Европейската комисия
27.10.2010 11:20 | Видян 2469 пъти
През 2005 г. Европейската комисия инициира първата кампания „Хелп – за живот без тютюн” под мотото: „ Има помощ да откажем цигарите, помощ да се противопоставим на натиска да започнем да пушим и помощ да се справим с пасивното пушене”. Кампанията продължи до 2010 г. във всички страни членки и за тези 5 години успя да достигне до над 152 милиона европейци. През 2007 година тя стартира и в България.
В много държави бяха въведени обширни закони и подзаконови нормативни актове, които забраняват пушенето на обществени места, но основните инструменти в борбата срещу тютюнопушенето остават образованието и комуникацията.
Цели на кампанията са:
- Предоставяне на последователно и силно послание до всичките 27 страни членки на ЕС.
- Фокусиране върху младите хора като основна целева група, т.е. младежи между 15 и 24 години и в частност млади жени и млади хора между 24 и 35 години.
Основните приоритети на инициативата са:
- Предотвратяване на тютюнопушенето
- Отказване от тютюнопушене
- Рисковете, свързани с пасивното пушене.
ХЕЛП 2009 – 2010 – ЗА ЖИВОТ БЕЗ ТЮТЮН В БЪЛГАРИЯ
В България се проведоха над 32 събития за измерване нивото на въглероден окис в организма на хората из цялата страна.
С финансовата подкрепа на Европейската комисия, за втора поредна година се организира и Националният ученически конкурс – 2, по инициатива на Министерство на здравеопазването, със съдействието на Министерство на образованието, младежта и науката. В него участници са деца от 1 до 12 клас и техните преподаватели, като основната му цел е да мотивира учениците да осъзнаят ползите от среда, свободна от тютюнев дим и да подтикнат околните към отхвърляне или намаляване на тютюнопушенето.
Конкурсът провокира нестандартността и креативността за работа в екип, както и осъзнаване и дейностно отричане на зловредните последици от тютюнопушенето във възрастта на интензивен растеж. Задължителни условия за участие в него са освен иновативните идеи, поднесени под формата на проектни предложения и представянето на оригинални видеоклипове, направени с телефон, фотоапарат или камера. В посланието им трябва да се съдържат полезни съвети как хората да не започнат да пушат, да спрат да пушат или вече да не страдат от пасивното тютюнопушене.През 2009 г. 122 проектни предложения се бориха за трите призови места в две възрастови категории.
През 2010 година се организира конкурс – твоят графит за живот без тютютн. За целта се изгради специална платформа, където децата могат да рисуват и да качват предложенията си на страницата на конкурса. В конкурса участваха над 200 деца разделени в три категории. Най добрите предложения бяха нарисувани на стена пред НДК на специален хепънинг.
Основни събития на Хелп кампаният в Българи са СО тестовете на улиците в различни български градове, където хората могат да премерят количеството СО в дробовете си и да дадат съвет как да се откажем от пушенето. Най-интересните съвети се качват на страницата на кампанията. Над 20 такива събития бяха проведени в страната с над 5000 учасници.
България се включи достойно в Европейската кампания За живот без тютюн.
НАЙ-НОВИ
Райко Гърлич с Наградата на София на...
„Всички добри истории, както в живота, така и в киното,...
коментари
- коментари
- напиши коментар
- изпрати на приятел
- гласувай
Няма коментари към тази новина !