След 30 години кариера вече мога да правя каквото си искам, но си оставам странен: Гийермо дел Торо
29.04.2024 14:19 | Видян 1069 пъти
Г-н дел Торо, имал ли сте някога паранормално преживяване?
Видях НЛО, когато бях тийнейджър! И аз съм чувал два призрака през живота си.
Наистина ли? И как беше?
Реагирах с голям страх! Много се уплаших да видя НЛО в небето! Наистина Ви дава представа как всички природни правила могат да се нарушат... Изведнъж сте изправени пред нещо, което е невъзможно, така че първата Ви реакция е шок.
Оттогава промени ли се отношението Ви към паранормалното?
До известна степен, да, но любовта, която изпитвам към призраците и чудовищата, е същата. Влюбен съм в чудовищата по начин, който е много интимен и духовен. Все още съм развълнуван от създанието на Франкенщайн, от всички класически чудовища по начин, който е много близък до религията.
Какво имате предвид?
Това е моята система на вярвания! Мога да разказвам истории, които са интимни или духовни с чудовища, и нямам проблем. За мен това не е постмодерно упражнение. Аз не съм мета; Наистина съм сериозен.
Каква според Вас е духовността на чудовищата?
Те представляват всичко отхвърлено. Мога да бъда изгнаник от моята раса, от моя пол, от моите сексуални предпочитания, моята политика, каквото и да е - но чудовищата са просто отхвърлени. И това е уместно във Формата на водата, където виждате свят, който мечтае за бъдещето, но в същото време има расови напрежения; където е много лесно да мразиш. Това създание е нещо като пълен изгнаник, невидимо... Така че чудовищата са светци-покровители на аутсайдерите.
Но ние също така прилагаме термина „чудовище“ към наистина злите хора от обществото. Как се вписват в този разказ?
Всъщност това, което за мен е дълбоко страшно за човечеството, е, че когато наричаме някого „чудовище“, ние говорим за неговия дух. И какво е хубавото на филмовите чудовища, че физически са различни, но духовно за мен са много нежни. Персонажът на Майкъл Шанън е истинското чудовище от историята във Формата на водата, докато звярът събужда истинската природа на Елайза. Това й напомня откъде идва и какво представлява, за разлика от традиционния начин, при който тя целува звяра и звярът се превръща в принц.
Тоест чудовищността на филма не винаги трябва да е буквална?
Да. Истинската чудовищност във Формата на водата е чудовищността на душата. В следващия ми филм, Fantastic Voyage, чудовището е тялото: тялото е чудовище, но в същото време е чудо. Искам да кажа, че интересът към чудовищата може да бъде просто да транспортира хората, да ги накара да повярват в нещо, което не е реално. За мен Формата на водата има едно създание - което ни отне близо три години, за да го направим. Това е най-дългото време, което някога съм отделял, за да проектирам същество и трябваше да бъде на екрана почти час, а трябва да има и актьор. Това беше много различен процес на проектиране. Двете същества, които отнеха най-много време, са Хелбой с грима на Рон Пърлман и това. Хората понякога казват „Хелбой е Рон Пърлман, боядисан в червено“ — не. Това е невероятно сложен грим! Трябваше да спечели Оскар. Това е един от най-красивите протезни гримове, правени някога.
Притеснява ли Ви, че Вашият франчайз се пое от някой друг, както стана с новата версия на Хелбой от 2019г, режисирана от Нийл Маршал?
Работата е там: трябва да оставите тези неща да си тръгнат сами. Създадох първия Огнен пръстен (2013г), например, но не притежавам франчайза. Същото е и с Хелбой; който е създаден от Майк Миньола. Два пъти го адаптирах, но това е неговото "бебе". Така че това не зависи от нас.
Какво ще кажете за филм, който си е по Ваш сценарий — например Лабиринтът на фавна?
О, ако някой се опита да направи римейк на Лабиринтът на фавна, не може. Няма да го позволя! (Смее се) Но в крайна сметка съм много благодарен за филмите, които съм направил. Успях да направя филми за 1 милион долара и успях да направя филми за 195 милиона долара. Мога да правя каквото искам в различни размери по различни причини. Успях да направя 10 филма повече, отколкото си мислех, че някога ще направя! Имам 30-годишна кариера и днес съм толкова странен, колкото бях, когато направих първия си филм!
Подобрихте ли се в навигацията на холивудската система през годините?
Е, написал съм 24 сценария и съм направил 10 филма. Така че 14 филма така и не са направени! И в някои случаи като Mountains of Madness, например, те имат година на проектиране и подготовка. Но това е част от бизнеса: единственото, което можете да направите, е да чакате. С Trollhunters най-накрая направихме телевизионния сериал след осем години чакане. Хелбой отне осем години. Формата на водата отне шест години. В началото научих, че трябва да имате повече от два или три проекта, защото ако един не се случи или един се провали, друг ще се получи.
Как се справяте с разбитото сърце, когато нещата не се случват?
О, идва Ви да се самоубиете! Никога не го преодолявате! Никога не го превъзмогвате. Когато имате 30-годишна кариера, можете да станете по-добри в това, можете да започнете да очаквате кога ще се случат тези неща... Така че, когато проектирам, винаги се опитвам да не полудявам твърде много, защото знам, че може да се случи това да не се направи на екран. Но мога да изпадна в дълбока депресия за дълго време, когато това се случи. Понякога почти Ви изважда извън релсите! Сривът на Mountains of Madness наистина отне вятъра от платната ми. Зависи от това колко време сте вложили във филма: понякога дори не чакате, продължавате наистина бързо. Но накрая винаги се възстановявате.
Източник: TheTalks
свързани новини
НАЙ-НОВИ
коментари
- коментари
- напиши коментар
- изпрати на приятел
- гласувай
Няма коментари към тази новина !