Китай ще прави коли, каращи само на въздух
03.04.2024 14:41 | Видян 725 пъти
Точно когато изглеждаше, че електромобилите са достигнали точката, от която няма връщане срещу двигателите с вътрешно горене, стартиращата китайска автомобилна компания Kaile Automotive, базирана в Дзянси, може да е на път да наруши пазара отново. Новата система „Hūxī“ на компанията не се нуждае от нищо повече от въздуха около нас за гориво, обещавайки безплатно шофиране, което е не само въглеродно неутрално, но и въглеродно отрицателно.
Hūxī работи, като поглъща местната атмосфера, за да извлече кислорода и CO2, които да използва като гориво. Благодарение на усъвършенствано улавяне на въглероден диоксид, базирано на фотосинтезата на растенията, Hūxī произвежда повече от достатъчно енергия за управление на семеен автомобил и никога не трябва да се зарежда с гориво или да се зарежда. Единствените резултати са тухли от твърд въглерод, които трябва да се отстраняват периодично, но могат да се използват в строителството. Един ранен потребител в Китай успя да натрупа достатъчно въглеродни тухли, за да построи нова къща след само 80 000 км шофиране.
„Нашата система Hūxī е дори по-добра от водородна горивна клетка“, каза председателят на Kaile Automotive, Fèihuà Wei. „Това все още изпуска вода в атмосферата. Водата може да създаде парников ефект – просто погледнете конденза по прозорците на оранжериите. Нашата система може да предостави на нашите клиенти безплатно шофиране през целия живот на превозното средство – и може да помогне за разрешаване на жилищната криза с производството на въглеродни тухли в същото време!“
Първото превозно средство на Kaile Automotive е „Kuàilè fèi“, което се превежда на английски като „Щастливият бял дроб“. Компактният SUV, пряк конкурент на глобалния бестселър Tesla Model Y, вече преминава тестове на пътя в Китай. Двумоторният Happy Lung произвежда 570 к.с. и може да ускори до 100 км/ч за 2,4 секунди. Благодарение на технологията за дишане на въздух, пробегът на автомобила е неограничен – решавайки един от ключовите проблеми с BEV. Първият модел се очаква да влезе в продажба в Китай за 140 000 юана ($19 000) по-късно тази година.
Happy Lung е насрочен за пускане на пазара в Европа и САЩ през 2025 г. с прогнозирана цена съответно от 25 000 евро и 25 000 долара, което може да накара сегашния лидер в производството на нови енергийни автомобили BYD да намали допълнително цените си. Версията за Обединеното кралство трябва да последва поне година по-късно, благодарение на Brexit, и ще струва £48 000. Системата Hūxī също може да не работи с пълна ефективност в Обединеното кралство, тъй като работи най-добре на горещ въздух, а не на студени условия, които често се срещат на Британските острови.
В съвместно изявление главният изпълнителен директор на Stellantis Карлос Таварес и главният изпълнителен директор на Toyota Коджи Сато казаха: „Това само още веднъж доказва, че електрическите превозни средства с батерии са боклук. Те не са бъдещето. Организаторите на електромобили говорят, че технологията на батериите е чиста, но в действителност тя работи със сълзите на деца, работещи в кобалтови мини. Това, което хората наистина искат, са самозареждащи се хибриди, които също произвеждат енергия спонтанно като технологията Kaile.“
В изявление, публикувано на неговата социална медийна платформа X, Илон Мъск твърди, че Kaile Automotive е „заговор на демократическата партия“ и че нейното шофиране без гориво може да повлияе на свободата на словото, което той подчерта, че „трябва да струва поне $9,99 на месец“. . Съобщава се обаче, че Мъск работи върху нова собствена система за задвижване на автомобили с отрицателни въглеродни емисии за бъдещо превозно средство Tesla, задвижвана изцяло от дясно политическо възмущение.
Източник: whichev.net
свързани новини
Руснаците възраждат старата Волга чрез Китай
Мъск се присмя на BYD. Сега китайският гигант взе EV короната на Tesla - ето как
НАЙ-НОВИ
Празнична Малага: Фото на деня
Градът на Пикасо и Бандерас е Малага. Столицата на Коста...
Първото правило на психичното здраве
Първото правило на психичното здраве: Научете се да...
коментари
- коментари
- напиши коментар
- изпрати на приятел
- гласувай
Няма коментари към тази новина !