Религията е човешко творение, а духовността божествено: Дензъл Уошингтън
05.03.2024 14:44 | Видян 1759 пъти
Като актьор в театъра Ви учат, че никога не играете лош човек. Трябва да обичаш това, което си. Не можете да кажете: "О, аз съм лош човек." Как се играе това?
Засяга ли Ви лично, когато изследвате зъл персонаж?
Не, за мен това все още е завещание, все още е духовно пътуване. Вярвам в Бог. Не се страхувам от човека, страхувам се от Бога.
Религиозен човек ли сте?
Не говоря за религията. Говоря за духовност.
Каква е разликата?
За мен религията е, когато човек се докопа до духовността: „Моят бог е прав, твоят е грешен.“ За мен религията е човешкото състояние. "Ако си мюсюлманин, не можеш да бъдеш християнин." Това за мен е религия. Когато кажем: „О, Бог няма да те спаси. Ще гориш в ада, защото не пиеш ябълков сок във вторник и четвъртък” или каквато и да е лудост. Както и да е, съжалявам. Нямам мнение по въпроса, нали? (Смее се)
Хубаво е да Ви видим весел, тъй като рядко Ви виждаме такъв на екрана.
Това не е вярно.
Е, Вие със сигурност не правите много комедии.
Това е просто естеството на този бизнес. Първо правех биографични филми. (Смее се) „Стив Бико? Биография! Малкълм X? Биография, човече! Помни титаните Биография, човече! Урагана? Биография.“ Тогава изведнъж някой се подхлъзна и им изпрати сценария на Тренировъчен ден (2002). „Лош човек! Вземи лошия човек!“ Мисля, че просто това е естеството на бизнеса.
Често ли Ви се налага да отказвате роли, защото вече сте си изградили имидж чрез тях?
Абсолютно. Моята кариера се основава на това да казвам не. Сидни Поатие ми каза преди много, много години, че първите четири или пет филма, които снимаш, ще определят как ще те възприемат в бизнеса. Така че бях много благословен, че вторият филм, който направих, беше с Норман Джуисън, третият филм, който направих, беше със Сидни Люмет, а четвъртият филм, който направих, беше Cry Freedom с Ричард Атънбъро, за който бях номиниран за първи път. Бях на състезания. Имаше и други филми, които можех да направя, но не успях.
Като кои например?
Един от тях нарекох „Н..., който не можаха да убият.“ Беше ужасно. Те казаха: „Това е комедия!“ Да бе да. Така че не го направих. Щяха да ми платят много пари и наистина се замислих за това, но не го направих. Изчаках и шест месеца по-късно получих Cry Freedom. Това казвам на младите актьори. "Не е нужно да правите компромис. Отидете да играете театър и чакайте."
По-лесно е да се каже, отколкото да се направи, когато някой Ви даде 20 милиона долара...
Много е жалко в това ускорено общество и бизнес, че много млади деца не получават шанс да се развиват. Имат външен вид или каквото и да е и са на 20 години и са във вихъра си, те са големи звезди и никога не са се научили как да действат. Актьорите, които уважавам, са все от театъра. Виола Дейвис, Мерил Стрийп, и двете са от театъра, разбирате ли?
Вие също сте играли в театъра, преди да станете голяма холивудска звезда, нали?
Е, аз не съм голяма холивудска звезда. Аз съм актьор. Наричат ме звезда. Това не съм аз. Преди всичко аз съм човешко същество; моята професия е актьорство. Хората ти дават титли. Казват, че си изгряваща звезда, после казват, че си звезда, после казват, че си измита звезда. (Смее се) Така че не се хващам за това, което ме наричат. Моята работа, моята професия е актьорството.
Възмущавате ли се от титлата „филмова звезда“?
Аз съм обучен актьор. Наричат ме по различни начини и това е добре, но не се разхождам и не се хваля: „Хей! Аз съм филмова звезда. Извинете, можете ли да ми докарате колата?“ Аз съм просто артист.
Мислите ли, че студийната система дава на чернокожите актьори достатъчно шансове да играят главни роли?
Е, аз дори не знам какво е „студийната система“, преди всичко. Не мисля, че има система. Това е куп хора, които се борят, опитвайки се да забогатеят. Това е всичко. Няма комисия, която да седи и да каже: „Това е системата“. Това е като: „Хей, ако Джо Блек изведнъж ни направи 100 милиона, намери ми още 10 Джо Блек.“ Мисля, че това е естеството на бизнеса. Мисля, че бизнесът е най-труден за жените, бели или черни.
Удряте 40 г и се отървават от Вас.
Но човекът може да е на 70 години и някак си все още получава 25-годишното момиче! Мисля, че определено има място за подобрение от административната страна – не е имало чернокож ръководител на студио. Но не е работа на студиото да се грижи за Вас. Хората разказват историите, които знаят.
Какво имате предвид?
Не мисля, че бихте могли да направите история за афроамериканец от вътрешния град във Филаделфия. Не мисля така. Не мисля, че бих могъл да направя филм за това какво е да си на 16 и да растеш в Берлин, защото не го знам. Пишеш за това, което знаеш. И има икономически тавани. Може да не похарчат 100 милиона долара, за да направят филма за 16-годишно дете от Берлин в Холивуд. Това означава ли, че са предубедени към 16-годишните деца от Берлин?
Вярно е. Често хората се опитват да се вглеждат твърде много в тези неща.
Някой ме попита: „Мислите ли, че е расизъм това, че не спечелихте Оскар за Малкълм Х?“ Казах: „Ами гласувах за Ал Пачино. Номиниран е 8 пъти и не е печелил. Бях номиниран 3 пъти и вече бях спечелил.” Смятате ли, че те са предубедени към италиано-американците? По някаква причина не беше спечелил, но тогава го направи. Има ли предразсъдъци? Да, от двете страни; от всички страни. Това е човешката природа. Това ли е единствената причина? Не, не вярвам в това. Аз съм живото доказателство, че не е вярно.
свързани новини
Дензъл Уошингтън остави $100 бакшиш след вечеря в Бевърли Хилс
НАЙ-НОВИ
На жената са й нужни поне 45 години,...
На жената са й нужни поне 45 години, за да навърши 30....
коментари
- коментари
- напиши коментар
- изпрати на приятел
- гласувай
Няма коментари към тази новина !