2024 BMW i5 дебютира с пробег от 474.7 км и базова цена 67 795 долара

28.05.2023 09:37 | Видян 491 пъти

2024 BMW i5 дебютира с пробег от 474.7 км и базова цена 67 795 долара

BMW представи изцяло новата Серия 5 за 2024 г. (G60) и за първи път в историята на изпълнителния седан предлага напълно електрически вариант, наречен i5.

С изключение на някои дребни детайли, BMW i5 EV и моделите на Серия 5 ICE изглеждат до голяма степен еднакво, възприемайки най-новия дизайнерски език на марката.

Моделът i5 ясно прилича на Серия 5, като възприема класическия дизайн на тройката с дълъг капак и Хофмайстерова извивка и демонстрира модерна интерпретация на характерните за марката двойни фарове и бъбрековидна радиаторна решетка (по желание с подсветка). Плоските задни LED светлини и спортните брони също заслужават да бъдат споменати. BMW явно е играло на сигурно в стилистичния отдел в сравнение със седана i7 или SUV XM.

Новата Серия 5 е по-голяма от своя предшественик, като дължината ѝ е 199,2 инча (+3,4 инча), широчината - 74,8 инча (+1,3 инча), а височината - 59,6 инча (+1,4 инча). Междуосието също е увеличено с 0,8 инча до 117,9 инча - най-дългото в сегмента - което води до подобрен комфорт на седене за пътниците отзад.

BMW твърди, че i5 предлага същото количество пространство в купето като моделите от Серия 5 с ДВГ, благодарение на нископрофилната батерия, разположена в долната част на каросерията. Багажникът обаче е по-малък - 17,3 кубични фута в сравнение с 18,4 кубични фута.

Отвътре BMW i5 възприема оформление на арматурното табло, което напомня на SUV модела iX, като централно място заема ориентираният към водача, изцяло дигитален BMW Curved Display. Конфигурацията се състои от 12,3-инчов информационен дисплей зад волана и 14,9-инчов контролен дисплей, които се сливат в едно цяло.

BMW Curved Display се управлява от най-новото поколение iDrive - BMW Operating System 8.5 - с нов графичен дисплей с ясен начален екран и QuickSelect достъп за лесно и интуитивно управление чрез докосване. Водачът може да управлява системата за управление предимно чрез сензорния екран и естествения език, както и с помощта на бутоните на волана и контролера BMW iDrive Controller на централната конзола.


 

 Други нововъведения включват BMW Interaction Bar с амбиентно осветление в областта на арматурното табло и вратите, My Modes за персонализиране на шофирането и интериора, вентилационни отвори за шевове вместо конвенционалните вентилационни отвори и нов превключвател за избор на предавка на контролния панел на централната конзола. BMW Head-Up дисплеят и BMW Natural Interaction за управление с жестове се предлагат като опции.

Интересно е, че BMW i5 дебютира и с игри в автомобила в сътрудничество с платформата за игри AirConsole. Шофьорът и пътниците могат да играят неангажиращи игри - състезателни, спортни, викторини, симулации, стратегии, скокове и бягства и пъзели - докато автомобилът е неподвижен, използвайки смартфона си като контролер и извития дисплей на BMW.

BMW твърди, че i5 получава и преработени седалки за повече комфорт, включително отзад, като стандартно се предлага тапицерия на интериора изцяло без кожа или опционална кожа Extended Merino. Фиксираният панорамен покрив Sky Lounge се предлага като опция за първи път при Серия 5.

Два задвижващи агрегата при пускането на пазара, пробег до 295 мили (474.7 км)

За разлика от седана Mercedes-Benz EQE, който използва специална платформа за електрически автомобили, BMW i5 е изградено на базата на гъвкавата архитектура на задвижване CLAR, споделена с моделите с вътрешно горене, лекия хибрид и plug-in хибрида на Серия 5.

При пускането си на световния пазар през октомври 2023 г. BMW i5 ще се предлага в два моделни варианта - едномоторния RWD вариант eDrive40 и модела за изпълнение M60 xDrive AWD.

И двата са оборудвани с петото поколение на технологията BMW eDrive, като се твърди, че двигателите предлагат впечатляващо висока плътност на мощността и ефективност. BMW i5 eDrive40 осигурява 335 к.с. и 295 фунта стерлинги (400 нютонметра) въртящ момент - или 317 фунта стерлинги (429 Нм), когато е активирана функцията Sport Boost или Lanch Control.

Това позволява на модела от начално ниво да ускори от 0 до 100 мили/ч за 5,7 секунди и да достигне електронно ограничена максимална скорост от 193 км/ч (120 мили/ч).


 

 


 

 


 


 

 


 

Източник: insideevs.com

автор: СЛАВА

Етикети: , , ,
Добави в: Svejo.net svejo.net Facebook facebook.com

Джорджина показа как поддържа...

Джорджина Родригес често показва апетитното си тяло по...

Pininfarina постави рекорд за време...

Pininfarina публикува официални данни за мощността на...

Няма коментари към тази новина !