Как се строи новата суперканализация за 5 млрд. лири

15.04.2021 13:35 | Видян 948 пъти

Как се строи новата суперканализация за 5 млрд. лири

Викторианската канализационна мрежа в Лондон е на път да поддаде! Тунелите са подложени на големи предизвикателства - еквивалентът на 300 олимпийски плувни басейна, пълни с отпадъчни води на обща стойност 39 млн тона годишно, се изливат в Темза всяка седмица. Затова в момента се работи по огромен проект за разширяване на капацитета на столицата да се справя със собствените си отпадъци. Новата суперканализация е най-голямото подобрение от над 150 години, но предвид това, че се строи на 90 м под Лондон, е и най-голямото инженерно предизвикателство за това поколение. Документалният мини-сериал в три части „Суперканал за 5 милиарда паунда“ – по Viasat Explore с премиерат от 22:45 на 14 април и повторение в събота от 19:15 и неделя в 13:35 - разказва за това. Суперканал може да побере двуетажен автобус. В момента има 4 000 работници, които се трудят по най-големия отходен канал в историята на Великобритания – толкова голям, че може да побере емблематичния двуетажен автобус на английската столица. Проектът е на стойност близо 5 милиарда лири и е част от 13-годишно начинание. Простира се по протежението на река Темза и трябва да замени каналиационната система, постороена през Викторианската епоха. Първоначално канализацията е построена с капацитет да обслужва 2 млн лондончани. Днес обаче градът наброява над 9 млн жители. Новата канализационна система трябва да отвежда невъобразимото количество отпадъчни води към най-голямата преработвателна станция в Европа, изградена в източния край на столицата. Съоръжението от две части е не само най-голямата, но и най-дълбоката отходна система в историята на Лондон. Първият сегмент от тунела, който свързва канализацията с преработвателната станция, отнема 5 години да бъде изкопан и е облицован с бетонна стана, дебела почти метър. За да се изгради ямата, която свързва двете части на канализационната система, са били докарани 700 камиона бетон. Работата по дългия близо 25 метра главен тунел под Темза започва през  2016 г. Едно от основните предизвикателства на първата фаза на проекта е да се направи връзка със съществуващата канализационна система, която е само на 3-4 метра под улиците на града. За да се осъществи това, се налага да построят

продължи >>

Етикети: ,
Добави в: Svejo.net svejo.net Facebook facebook.com

Ингеборг Бахман - пътуване в...

Филмът на Маргарете фон Трота - Ингеборг Бахман -...

Кейт Мидълтън е благодарна за...

Кейт Мидълтън е "особено благодарна" за "дискретния"...

Няма коментари към тази новина !