Зарядни постове и субсидии за е-автомобили, вместо мегаинвестиции в държавни бензиностанции

16.03.2021 09:01 | Видян 1488 пъти

Зарядни постове и субсидии за е-автомобили, вместо мегаинвестиции в държавни бензиностанции

"За да дишаме по-добър въздух в София, да не се срамуваме, че градът ни е на челните позиции по замърсяване и на Стария континент, и дори в света, особено през студените месеци, крайно време е да се направят реални стъпки за насърчаване за продажбите на електрическите и хибридни превозни средства. Не само заради Зелената трансформация на ЕС, която е основната цел на европейското семейство, на което сме член, но заради самите нас и нашите деца е крайно време някой в парламента да предложи и да наложи необходимите законодателни промени. Те ще направят този процес реален, бърз и качествен, защото и в това отношение последното управление не направи нищо и с причини сериозно изоставане на страната ни от другите държави в Съюза. Какво правят управляващите вместо това - огромни инвестиции във възраждане на комунизма чрез верига от държавни бензиностанции. Ние в кой век живеем?

Като млад човек и като софиянка аз категорично не желая да бъдат вземани пари от джобовете ни през нашите данъци за изгубени каузи, при положение, че няма как да бъде спрян прогресът и да се правим, че промените в ЕС и в света ще ни подминат. Опазването на природната среда не е каприз, а е наше задължение пред децата ни.

Два от моите 23 проекта за 23-ти МИР, който е разположен в полите на Витоша и може да бъде определен като "белите дробове" на милионния град, са посветени на налагането на две ключови инициативи, които са във взаимна връзка.

Едната е за държавна програма за създаване на зарядни постове и станции за електрически автомобили, вместо държавни бензиностанции. А другата е конкретно субсидиране на купуването на електрически и хибридни автомобили от гражданите и институциите като процент от стойността им или като абсолютна стойност, но не по-малко от 10 000 лв. В съседна Румъния помощта е 10 000 евро за придобиване на електрически и 4250 евро за закупуване на хибриден автомобил. България е сред малкото държави, които изобщо не предвиждат такива стимули. И в същото време е държавата с най-остарял автопарк, а значи и най-замърсяващ, в ЕС. Средната му възраст е 19 години, 86% от колите са над 10-годишни, над половината са на повече от 20 г., а населението очевидно няма възможности без субсидии да ги подмени бързо и качествено.

Така ние в съкратени срокове ще подновим автопарка и ще редуцираме до минимум вредните емисии от него. По този начин ще намалим фините прахови частици, а оттам и броя на онези над 5000 живота годишно, които те отнемат. Заплахата не е по-малка от коронавирусната, съпоставима е!  Това са адекватните мерки за изчистване на въздуха в градовете ни и особено в нашия зелен район, а не слагането на незаконни и ненужни екостикери, за да бъдат удовлетворени нечии политически и лични бизнес интереси, каквито прие на изпроводяк предишният парламент.

Има и чисто практични причини - 9 държави или 1/3 от ЕС, поискаха след 2030 г. изобщо да не се продават други, освен електрически и хибридни автомобили. Докато се обърнем, и този момент ще дойде! Трябва да се действа бързо и с ясен план. Времето никак не е много.

Имам твърдо намерение да се боря за това, защото е очевидно, че ние нямаме алтернатива да го направим, а колкото повече се забавим, толкова по-скъпо ще ни струва закъснението не само като финансов разход, но и като риск за здравето", заяви Таня Иванова. Тя е водач на листа №9 в 23-ти МИР в София, ДПС.

@font-face {font-family:"Cambria Math"; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:3 0 0 0 1 0;}@font-face {font-family:Calibri; panose-1:2 15 5 2 2 2 4 3 2 4; mso-font-charset:204; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-469750017 -1073732485 9 0 511 0;}p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin-top:0cm; margin-right:0cm; margin-bottom:8.0pt; margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri",sans-serif; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-fareast-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-ansi-language:BG;}.MsoChpDefault {mso-style-type:export-only; mso-default-props:yes; font-size:11.0pt; mso-ansi-font-size:11.0pt; mso-bidi-font-size:11.0pt; font-family:"Calibri",sans-serif; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-fareast-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-ansi-language:BG;}.MsoPapDefault {mso-style-type:export-only; margin-bottom:8.0pt; line-height:107%;}div.WordSection1 {page:WordSection1;}

автор: СЛАВА

Етикети: , , , , , ,
Добави в: Svejo.net svejo.net Facebook facebook.com

Стойка Кръстева стана майка за втори път

Олимпийската шампионка по бокс Стойка Кръстева стана...

Отиде си млада ексспринтьорката Петя...

Едва на 53 години почина една от най-добрите ни...

Няма коментари към тази новина !