Филмите в кината само 17 дни

31.07.2020 11:41 | Видян 593 пъти

Филмите в кината само 17 дни

Само 17 дни на голям екран – това се споразумяха за новите филми холивудското студио Universal и най-мащабната верига киносалони в света AMC. Това е т.нар. „прозорец“ между излъчването на едно заглавие в салон и онлайн. Досега той се простираше до близо 3 месеца. След постигането на историческия договор между компаниите обаче, е скъсен 6 пъти.

Документът, подписан от Universal и AMC, тепърва ще пренареди играчите на пазара на кинопоказа отвъд Океана, смятат специалисти в сферата в САЩ, както и анализатори от Уолстрийт. Споразумението обаче ще повлияе и на българския пазар. Причината – колкото по-бързо дадено заглавие „оживее“ в стрийминг платформите, толкова по-бързо то ще се появи и в торент тракерите у нас.

За сравнение, последният филм на Том Ханкс - „Мисия Грейхаунд“, направи премиерата си в сайта Apple TV+ на 10 юли. Още същия ден лентата е качена и в Zamunda (при това в добро качество – б.а.), показва справка на „Монитор“ в нелегалния сайт.

Споразумението между Universal и AMC идва точно три месеца, след като компаниите кръстосаха шпаги във връзка с „прозореца“ между излъчването на голям екран и онлайн. Тогава веригата киносалони се закани, че затваря завинаги вратите си за продуцентското студио. В повод за това се превърна успехът, който анимацията „Тролчета: Турнето“ генерира онлайн вследствие на затворените заради COVID-19 кина.

„Резултатите на „Тролчета: Турнето“ надскочиха очакванията ни и демонстрираха приложимостта на тези платформи. Веднага щом киносалоните отворят, ще пускаме филми и в двата формата“, коментира тогава изпълнителният директор на Universal Джеф Шел.

Освен AMC, негативно на думите му реагираха още Американската асоциация на киносалоните, както и Международният съюз на кината, който представлява операторите в Европа.

Самият документ вещае всъщност опция за Universal да прекрати излъчването на филмите си след 17-ия ден от премиерата им. Този период всъщност включва три уикенда, като според данни на Уолстрийт най-голямо текучество в киносалоните заглавията привличат в първите четири двойки почивни дни.

Очаква се по-малките и независимите продукции да бъдат изтегляни веднага след изтичането на този срок и да бъдат изпратени онлайн, вещаят от Уолстрийт. Това, според редица анализатори, означава, че зрителите няма да имат мотивация да се редят на опашки
за билети в киносалоните, като просто ще изчакат отминаването на въпросните 17 дни.

От това ще загубят операторите, предвид, че по дефиниция те печелят предимно от продажбата на храни и напитки на територията си. Добрата новина за AMC е, че в историческия договор, тя се е споразумяла за процент от печалбата на Universal в перото стрийминг платформи.

Към момента договорът важи само за филмите на Universal и само за киносалоните под шапката на AMC. За да бъдат конкурентно способни, другите продуцентски компании и оператори на зали за прожекции, вероятно обаче ще последват примера.

Сред позитивните последствия, които спецовете виждат в такава нова тенденция, е фактът, че филмите няма да са загубили инерцията си от рекламната кампания за излъчване на голям екран, когато се отправят към стрийминг платформите. Това би означавало дори по-голям интерес към тях в сайтовете.

От друга страна, предвид, че подобна опция се очаква предимно за заглавията, които не се очаква да са блокбъстъри, операторите на киносалоните ще могат по-бързо да освободят място в програмата си за следващи продукции.

Източник: Монитор
Снимка: AMC Theatres

автор: СЛАВА

Етикети: ,
Добави в: Svejo.net svejo.net Facebook facebook.com

Братът на Ружа Игнатова влиза в Биг...

Братът на Ружа Игнатова – Константин, е един от...

Смях: Слаби ученици на дъската пред...

Ситуацията: Слаби ученици на дъската пред учител.

Няма коментари към тази новина !