12 винено-кулинарни дестинации популяризират регионите у нас
01.10.2018 16:28 | Видян 1419 пъти
Дестинациите обхващат територията на цялата страна, както и повече от 50 общини и над 100 туристически обекти. Направленията са определяни така, че по протежението на всяка дестинация да има поне една винарска изба, да се отличава с изразени традиции в кулинарията и да разполага с развита туристическа инфраструктура.
Старта на работата по проекта обявиха министрите на туризма Николина Ангелкова и на земеделието храните и горите Румен Порожанов в София на 23 октомври 2017 г.
Идеята на проекта е да обедини в готов туристически продукт характерните винени напитки, типичната храна и атракциите във всеки район.
Именно това е сред основните идеи на движението „слоу“ (slow). То възниква в средата на 80-те в Италия и основната му цел е да популяризира специфичното местно производство. Богатството от местни специалитети и напитки, характерни за даден район, допълнени с уникални туристически забележителности са предпоставка за развитието на този продукт.
Преди хиляди години на територията на днешните български земи започва да се прави вино. Началото на лозарството и винарството поставят траките, които се считани за едни от най-добрите винари. Виното и кулинарията са част от идентичността на българите, в тях се пази националната и регионалната идентичността, те са неизменна част от облика на страната. Туризмът е емоция, а храната и виното надграждат и оформят цялостното преживяване на едно пътуване.
Привличането на повече посетители във вътрешността на страната и разширяване на крилата на сезона ще бъде подпомогнато от проекта Сподели България. Очаква се с популяризирането му да се увличат и пътуванията извън активните летни и зимни месеци. С него ще се обогатят основните туристически продукти, които България предлага и ще се повиши качеството на услугите.
Очаква се и друг ефект от проекта - той ще помогне за промотирането на земеделските и винопроизводители в региона. Очаква се инициативата да окаже положително влияние върху развитието на редица общини не само в туризма, но и за цялостния икономически напредък в регионите и за подобряването на качеството на живот на местните хора.
В помощ на винено-кулинарните дестинации ще е и запазената марка и лого Сподели България. При желание от страна на местната власт тя може да бъде предоставяна за изработка на различни рекламни материали.
В момента приключва втори етап на проекта, който предвижда - 6 кръгли маси, организирани на местно ниво, съобразени с обхвата на дадена дестинация. Целта е по-голяма част от местните власти и бизнеса да заявят своята позиция.
С помощта на бранша и регионалните общности ще се обогати и надгради концепцията за дестинациите, за да се създаде цялостен завършен продукт, който ще подпомага туристическия и земеделския бизнес.
Плановете на Министерството на туризма и на Министерството на земеделието, храните и горите са окончателните винено-кулинарни дестинации да бъдат обявени през есента тази година. След това те ще бъдат дигитализирани и качени на сайтовете на двете ведомства.
Предвиждаме припознатите от бранша и от общините 12 винено-кулинарни дестинации да бъдат включени и в платформата iLoveBulgaria. Проектът ще бъде включен в различните брошури, флаери и други рекламни материали, с които България се представя на туристически изложения у нас и в чужбина.
свързани новини
Гърция и Македония признаха, че се учат от нас в спатуризма
Световният туризъм с рекорден ръст, Франция си върна лидерството на най-посещавана дестинация
НАЙ-НОВИ
Рекордна година за България по брой...
България уверено върви към целта си в туризма за 2024 г....
коментари
- коментари
- напиши коментар
- изпрати на приятел
- гласувай
Няма коментари към тази новина !