Селфи за милиони
10.09.2018 15:57 | Видян 5073 пъти
Да си известен с това, че си известен. Мотото, под което функционират почти всички жени, следили от поточната линия на „Мис Плеймейт“, се оказва особено успешно. Ако преди това на дамите с голям бюст и скромен интелект им се налагаше да се прехранват чрез хонорари от риалити предавания и тук-там снимането на някоя друга реклама, то днес те могат да печелят повече от средностатистическия българин дори излежавайки се на дивана вкъщи. Единственото, което им трябва – Инстаграм профил и в най-добрия случай – селфи стик.
Какво означава да си инфлуенсър?
Това са хората, които печелят на гърба на последователите си в социалните мрежи. Или по-скоро – печелят, защото са известни. Причините за славата им далеч не са толкова важни, колкото броят на феновете, следящи с неистов интерес всяка публикация на любимките си.
Да си инфлуенсър обаче далеч не е толкова лесно, колкото звучи. Едно, трябва да поддържаш почти постоянно присъствие под светлините на прожекторите. Две, тази „професия“ не е присъща за всеки, а още по-трудно е за онези момичета, които все още не са влезли с гръм и трясък в жълтите страници. Три, ако на Запад козметичните компании заплащат на инфлуенсърите по 85 хиляди долара само за да направят антиреклама на техен конкурент, то в България пазарът все още не се е напълно ориентирал в пазара, наречен Инстаграм. Зад тази идея застава и Гаел Бонел Санчез – основателят на първата модна агенция у нас и в Източна Европа, която центрира вниманието си върху социалната медия. „В България някои хора се възползват от факта, че все още няма достатъчно яснота как да се популяризира марката им чрез инфлуенсъри и социални медии. Те просто им предоставят един продукт безплатно, с който те да се снимат и да качат пост. По този начин въпросните компании се възползват от цялата аудитория на инфлуенсърите.
Осигуряването на приходи в Инстаграм има просто правило
- 10 000 последователи са равни на $100 на публикация. В края на 2018 г. световният пазар на инфлуенсъри ще генерира 2 милиарда долара“, обясни пред „Монитор“ дон Санчез, чиято агенция GBS Models представлява и първата в света безплатна академия за ИнстаМодели и инфлуенсъри. Тя работи с четирима експерти в сферата, а всяка година ще дава възможност на 100 момичета да навлязат в „дълбоките води“ на Инстаграм. „Първо, организираме консултации с всяко едно момиче, за да определим ясно кои са те и в каква посока искат да се развиват. След това благодарение на тази информация заедно определяме точна и артистична визия на Инстаграм профила им. Ще ги научим как да правят добри снимки с мобилен телефон, как да контролират светлината, да използват аксесоари и още много. След това въвеждаме в профила им точната информация, която сме събрали, и ги включваме към нашия собствен софтуер, който интензивно взаимодейства по естествен път с подходящите хора. Мощен инструмент, които е успешен в Инстаграм, е и хаштагът”, обяснява още Санчез.
В цифри
На българският пазар селфито с продуктово позициониране в Инстаграм струва на брандовете средно около 1000 евро – сума, която надвишава хонорара на професионален модел за целодневни снимки на рекламна кампания. „Това е интересен феномен. Конкретно за мен тръпката си остава в професионалните ангажименти на модела – снимките, ревютата и т.н. Ясно е обаче, че индустрията върви в тази посока на налагане на Инстаграм моделите“, коментира пред „Монитор“ и настоящата носителка на титлата „Мис Свят България“ Вероника Стефанова. Самата тя е получавала многократно оферти за селфи с продукт на козметични и модни брандове. Въпреки това признава, че отклонява голяма част от тях.
В зависимост от броя последователи пък инфлуенсърите могат да си докарват и до 60 хиляди евро на месец.
свързани новини
НАЙ-НОВИ
Никога не насилвай нещата. Дай...
Никога не насилвай нещата. Дай най-доброто от себе си и...
Смях: За какво да внимават водачите...
Смях: За какво да внимават водачите на дизеловите коли...
коментари
- коментари
- напиши коментар
- изпрати на приятел
- гласувай
Няма коментари към тази новина !