Стивън Хокинг: Господ не е създател на Вселената

03.09.2010 12:00 | Видян 3764 пъти

Стивън Хокинг: Господ не е създател на Вселената

ЛОНДОН - Не Бог е създал Вселената, а законите на физиката. Това твърди известният британски физик теоретик Стивън Хокинг, който в миналото допускаше намесата на Господ при сътворението на света при т. нар. Голям взрив, предаде Ройтерс.

“Тъй като съществуват закони на физиката, като този за гравитацията, Вселената може да се създаде от нищото. Спонтанното сътворение е причината да има нещо друго освен нищото”, твърди Хокинг в новия си труд “Великият дизайн”, откъси от който публикува британският в. “Таймс”. В книгата, създадена в съавторство с американския физик Леонард Млодинов, пише, че серия от нови теории е направила намесата на Бог в сътворението излишна.

Прикованият към инвалидна количка Хокинг (68 г.) става известен през 1988 г. с “Кратка история на времето”. В нея той не изключва намесата на Бог при създаването на Вселената.

От 1974 г. физикът работи върху теория, която да съчетае двата крайъгълни камъка на съвременната физика - теорията на относителността на Айнщайн, която покрива гравитацията, планетарните феномени, и квантовата теория, която описва света на субатомно ниво. “Ако открием цялостна теория, това ще е окончателен триумф на човешкия разум, ще узнаем как е мислил Бог”, написа той през 1998 година.

С новата публикация Хокинг се дистанцира от намесата на Господ, както и от теорията на Исак Нютон, че Вселената не може да възникне от хаоса, а е необходима намесата на висши сили.

Посочвайки откриването през 1992 г. на планета в орбита около друга звезда, която не е нашето Слънце, той казва: “Това прави съвпадението на нашите планетарни условия - едно Слънце, щастлива комбинация от разстоянието на Земята до него и масата на звездата ни - не толкова уникално, за да се твърди, че планетата ни е създадена за удобство на хората”.

По-рано т. г. Хокинг заяви, че единственият шанс за оцеляване на човечеството е колонизирането на Космоса, тъй като се изчерпват ресурсите на Земята. И предупреди, че на всяка цена трябва да се избягват контакти с извънземни, тъй като последствията ще бъдат унищожителни.

автор: СЛАВА

Етикети: , ,
Добави в: Svejo.net svejo.net Facebook facebook.com

бТВ и Нова спират да снимат сериали,...

Двете най-големи частни телевизии у нас – бТВ и Нова, са...

Отиде си малко известен режисьор,...

Режисьорът и продуцент Роджър Корман, известен с...

Няма коментари към тази новина !