Голямата ми грешка е Star Wars: Ал Пачино

06.10.2023 11:26 | Видян 687 пъти

Голямата ми грешка е Star Wars: Ал Пачино

Г-н Пачино, как се справяте с тежестта на собствените си постижения?

Не знам. Не го мислиш по този начин. Не мислиш за тая част като постижения. Мислиш за ролите, които играеш, картините, които си направил.

Представете си актьор да казва „Не искам да продължавам повече, защото не мога да го направя по-добре от последния ми филм. Може и да приключа всичко сега.“ Да го наречем почиване на лаврите и това не си го представям.  Знаете ли, когато почиваш на лаврите си, получаваш една хубава голяма проверка, захващаш друга професия… Но по някаква причина аз продължавам да искам да се връщам назад и да правя нещата.

 

Защото искате да опитате да направите нещо ново?

Да, ако намеря нещо, за което чувствам, че мога да допринеса по някакъв начин и усещам, че съм въвлечен в него. Това означава, че аз „го държа сякаш то е огледалото към природата“ както казва Шекспир.

Ако изразявам нещо, което чувствам, че е възможност да тренирам таланта си и ми помага да комуникирам роля, човек във филм, ще опитам да го направя. Няма да казвам думата „пенсиониране“, защото е някак странна да излезе от устата на актьор.

 

Артистът Кристо казва, че артистите не се пенсионират, те просто умират.

Да, но има артисти, които се пенсионираха като Филип Рот. Направих филм по неговата книга „Смирението“. Той престана да пише и е много щастлив! Така казва. Оттегля се и прави това, което прави. Това мога да го разбера. Всичко става такава рутина!

Получавате сценария, трябва да прочетете сценария, трябва да научите сценария. И трябва отново да минете през този процес.

Така че търсите другите неща, като режисьор, който иска да ви използва.

 

Но със сигурност всички режисьори Ви искат!

Преди „Кръстникът“, първият „Кръстник“ никой не ме искаше.

Но Франсис ме искаше! Просто ме искаше и аз не го разбирах…Филмовите студиа не ме искаха, никой не ме искаше – никой не ме познаваше.

Мисля, че ако режисьорът има интерес, аз проявявам склонността да се накланям напред вместо да отстъпя. Търсиш риск, който можеш да поемеш, предизвикателство…

Факт е, че падаш и ставаш и продължаваш.

 

Защо?

Когато правиш това толкова дълго, искаш да се съхраниш отворен. Не желаеш да се затвориш, защото уязвимостта е важно нещо. Не може да си позволиш да станеш дебелокож. Бертолд Брехт казва в една велика своя пиеса, която е писал съвсем млад, само на 22 години: „Кожата на човека е твърде тънка за този свят.“ Той е видял, че тя става все по-дебела и по-дебела, докато накрая, с каквото и да се сблъскаш, не го чувстваш повече.

 

Съжалявате ли за някой от филмите, които сте направил в опитите си да провокирате собствените си граници?

Не съжалявам за нищо. Чувствам, че съм направил това, което мога да нарека „грешки“. Избрал съм грешен филм или не съм изградил героя, направил съм грешен избор... Но всичко, което правиш, е част от теб. И получаваш нещо от това. Идеите, вълнението от местата и ситуациите – това са нещо много повече от спомени. Това е, което „информира“ живота ни. Така че, не съжалявам за нищо.

 

Дори и отказът ви за Междузвездни войни?

Междузвездни войни. Да, това беше първата ми голяма грешка.

Когато правиш това толкова дълго, искаш да се съхраниш отворен. Не желаеш да се затвориш, защото уязвимостта е важно нещо. Не може да си позволиш да станеш дебелокож. Бертолд Брехт казва в една велика своя пиеса, която е писал съвсем млад, само на 22 години: „Кожата на човека е твърде тънка за този свят.“ Той е видял, че тя става все по-дебела и по-дебела, докато накрая, с каквото и да се сблъскаш, не го чувстваш повече.

 

Съжалявате ли за някой от филмите, които сте направил в опитите си да провокирате собствените си граници?

Не съжалявам за нищо. Чувствам, че съм направил това, което мога да нарека „грешки“. Избрал съм грешен филм или не съм изградил героя, направил съм грешен избор... Но всичко, което правиш, е част от теб. И получаваш нещо от това. Идеите, вълнението от местата и ситуациите – това са нещо много повече от спомени. Това е, което „информира“ живота ни. Така че, не съжалявам за нищо.

 

Дори и отказът ви за Междузвездни войни?

Междузвездни войни. Да, това беше първата ми голяма грешка.

 

 

А сценария на Терънс Малик?

Да, преди много време Тери ме искаше в един филм, а и аз винаги съм искал...Това е друга моя грешка. Те са в музея на грешките! Всички сценарии, които съм отхвърлил.

 

Днес по-различна ли е актьорската ви игра от преди?

Вероятно. Иначе нямаше да се задържа толкова време. Всички преминаваме през житейските си цикли и мисля, че възрастта е именно за това. Докато помисля, че сме тук – и вече не сме. Където и да отидем, отиваме, без да знаем кога. Така че, преминаваме през цикъла.

 

Харесвате ли този цикъл от живота си?

Нали знаеш, когато мислиш дали чашата е наполовина празна или наполовина пълна? Така е с всички ни. Има дни, когато наистина се наслаждавам. Но има дни, когато не... Ако бях художник, никой нямаше да ме пита за възрастта ми. Има едно нещо, което научих рано. Една жена, с която живеех ми го каза: „Каквото и да правиш, никога не казвай, че си артист.“ И аз избягвам да правя това през годините. Но нека си кажем. Мисля, че съм артист. Надявам се, че съм. Но ако бях художник, въпросите щяха да са различни.

 

Но всички актьори имат същия проблем.

Поради визуални неща. Заради имиджа. Защото трябва да се оправяме е имиджа си. Дори и да играем различни герои, имиджът винаги е там. Ето защо има нещо претенциозно в това да казваш, че си артист, тъй като в крайна сметка, си филмова звезда. И това също е грешно. Това също е претенциозно – „Аз съм филмова звезда!“ Какво, по дяволите, се опитваш да кажеш?

 

 

Източник: The Talks

 

 

автор: СЛАВА

Етикети: ,
Добави в: Svejo.net svejo.net Facebook facebook.com

DARA, Натали, Неделя и Ивет на финал...

Папи Ханс и Валери отпаднаха от танцовото шоу след...

Прея и Арика Адамс представят...

Прея и четвъртфиналистката от "Гласът на България" Арика...

Няма коментари към тази новина !