бТВ скочи на нагласените рейтинги в полза на освиркваната Нова

26.08.2020 14:53 | Видян 1313 пъти

бТВ скочи на нагласените рейтинги в полза на освиркваната Нова

Всички сте в течение на дискусиите относно системата за измерване на аудиторията, които продължават дълги години в България. Преди няколко години NOVA Broadcasting Group взе решение да преустанови работа със системата на ГАРБ и въведе Нилсен като система за измерване, с която работи. Неотдавна NOVA Broadcasting Group реши да спре да използва Нилсен и да се върне обратно към системата на ГАРБ.

Вашите решения за значителни инвестиции в реклама се базират на данните, предоставени от системата за измерване. Затова сме уверени, че ще споделите нашата визия – всяка система за измерване на първо и най-важно място трябва да бъде работеща, прозрачна, обективна и да се ползва с доверие. Също така е важно да има само една система, на която пазарът да разчита.

В момента имаме единна система, но не смятаме, че настоящата отговаря на съществените критерии, които би трябвало да следва. Тази система се ползва в България повече от десет години. Тя е остаряла – например, не осигурява измерване на Total Video в дигитална среда, а данните, които предоставя, според нас повдигат множество въпроси. Също така, това не е система, която се контролира съвместно от всички участници в индустрията, защото всеки участник понастоящем използва данните на базата на двустранни споразумения с доставчика на системата.

Затова ние призовахме всички участници - NOVA, БНТ, БАР и БАКА, да постигнем съгласие за следното:
  • Учредяване на Комитет на индустрията (Joint Industry Committee). Такъв комитет е абсолютно стандартен за всички останали релевантни пазари. Той гарантира, че взаимоотношенията с доставчика на системата за измерване се поддържат, администрират и управляват съвместно от всички участници. Това осигурява прозрачност и е съществена предпоставка за доверието към данните, изнесени от системата;
  • Подлагане на системата за измерване на търг. Регулярното провеждане на търг за ключови доставчици е бизнес практика, която и вие принципно бихте прилагали в дейността си. Това следва да е валидно и за системата за измерване. Единствено търг ще позволи на участниците да сравнят съществуващата система (или подобрено решение, което тя може да предостави) с това, което е стандарт за пазара.
Вярваме, че верният път напред е към подлагане на системата за измерване на аудиторията на търг, вместо само на одит:
  • Одитът обръща поглед назад, докато ние имаме нужда от подход, който гледа напред;
  • Одитът ще разгледа системата такава, каквато е, а не каквато трябва да бъде;
  • Одитът ще вземе предвид съществуващата система и няма да даде възможност за сравнение на базата на днешния стандарт на пазара.

За да имате пълната картина по въпросите, засегнати по-горе, сме подготвили становище, което прилагаме на Вашето внимание.

Вижте информация ТУК !

автор: СЛАВА

Етикети: , , , , , ,
Добави в: Svejo.net svejo.net Facebook facebook.com

Защо лошите в киното се превърнаха в...

Замисляли ли сте се върху идеята за подкрепянето на...

Тайните за красота на турските актриси

Вечно младежкият външен вид на Неслихан Атагюл на пръв...

Няма коментари към тази новина !