Меме във Фейсбук разпознава лица?

17.01.2019 14:40 | Видян 1309 пъти

Меме във Фейсбук разпознава лица?

Вероятно вашите публикации в социалните медии са пълни със снимки, показващи трансформации на хора - включително знаменитости, приятели, семейство или случайни хора. Меме (Мийм, Мем) е съвсем проста техника на колажа, която всеки може да използва. Идеята е: взема се снимка на човек, кадър от филм и изобщо каквото и да е визуално изображение. А към него се прикача ефектен и кратък текст, най-често гениална хрумка, или завидна простотия.

Въпреки че Меме, който се разпространява във Facebook, Instagram и Twitter, е чудесен начин да покажете колко сте се променили през годините. Потребителите свободно споделят изображенията, един технолог и последовател на техниката се замисли дали всъщност цялото предизвикателство не е нещо зловещо и предизвика дискусия за технологията.

Кейт О'Нийл, която е автор на книга, наречена Tech Humanist, продължи да теоретизира:

"Благодарение на Меме сега има много голям набор от внимателно курирани снимки на хора от преди 10 години и сега. Лошо ли е, че някой може да го използва, за да обучи алгоритъм за разпознаване на лице? Не е задължително", каза О'Нийл. Twitter, отбелязвайки, че подобна технология може да се използва за откриване на изчезнали деца.

Редица технологични компании, включително Facebook и Amazon, бяха критикувани за последиците върху личния живот от технологията за разпознаване на лица.

Говорител на Facebook даде следното изявление за Fox News:

"Това е създаден от потребителя мем, който сам по себе си стана вирусен. Facebook не стартира тази тенденция и мемът използва снимки, които вече съществуват във Facebook. Facebook не печели нищо от този мем (освен да ни напомня за съмнителните модни тенденции от 2009 г.). Напомняме ви, че потребителите във Facebook могат да изберат да включват или изключват разпознаването на лице по всяко време. "

Instagram и Twitter още не са отговорили на искане за коментар от Fox News.

Въпреки че О'Нийл казва, че технологията за разпознаване на лице вероятно ще бъде най-полезна за целенасочена реклама, тя подчерта в няколко последващи туитове, че потребителите трябва да останат бдителни с това, което споделят, независимо от социалната платформа.

Снимка: Reuters

автор: СЛАВА

Етикети:
Добави в: Svejo.net svejo.net Facebook facebook.com

Ингеборг Бахман - пътуване в...

Филмът на Маргарете фон Трота - Ингеборг Бахман -...

Кейт Мидълтън е благодарна за...

Кейт Мидълтън е "особено благодарна" за "дискретния"...

Няма коментари към тази новина !